"ועדה דמיקולו": ח"כים מהאופוזיציה פרשו מוועדת ר' התחבורה

איילת נחמיאס-ורבין (מחנ"צ), רויטל סויד (מחנ"צ), דב חנין (המשותפת) ואחמד טיבי (המשותפת) פרשו מהוועדה המשותפת לטיפול בנושא הקמת רשויות תחבורה מטרופוליטניות: "מדובר בנושא רציני האמור להיות נידון בוועדת הכלכלה"

איילת נחמיאס ורבין / צילום: איל יצהר
איילת נחמיאס ורבין / צילום: איל יצהר

ארבעת חברי הכנסת מן האופוזיציה שמונו לשבת בוועדה המשותפת (המורכבת מוועדות הכנסת והכלכלה) לטיפול בנושא הקמת רשויות תחבורה מטרופוליטניות הודיעו היום בערב ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שהם מתפטרים ולא ייקחו חלק בקבורת החוק.

חברי הכנסת איילת נחמיאס-ורבין (מחנ"צ), רויטל סויד (מחנ"צ), דב חנין (המשותפת) ואחמד טיבי (המשותפת) כתבו לאדלשטיין: "מדובר בנושא רציני האמור להיות נידון בוועדת הכלכלה…הקמת ועדה "דמיקולו" לטובת טיפול בנושא כה משמעותי, ללא התייעצות איתנו ומתוך שיקולים קואליציוניים ופוליטיים צרים היא פרקטיקה נלוזה שאנו דוחים על הסף. אם הקואליציה מתכוונת לקדם חקיקה כמו מכרז תפור מראש, זו הבעיה שלה. איננו מוכנים להיות סטטיסטיים בהליכים פרלמנטריים ריקים מתוכן ולהשחית את זמננו".

נציגי מרצ ויש עתיד לא קיבלו הקצאה לח"כים בתוך ועדת האד-הוק. במחנה הציוני טוענים שהועדה הוקמה כדי לקבור את הטיפול בהצעת החוק וכדי לשלול מח"כ איתן כבל העומד בראש ועדת הכלכלה את האפשרות לקדם את הנושא.

ועדת הכנסת בראשות ח"כ מיקי זהר אישרה היום הקמת ועדה מיוחדת לדון בפרק מתוך חוק ההסדרים, וזאת על אף התנגדות חברי הכנסת מן האופוזיציה. מדובר בפרק בחוק ההסדרים העסוק בהקמת רשות מטרופוליטנית מרכזית שתתאם את קשיי התחבורה בין כל ערי איזור המרכז. הרעיון הוא איחוד מצוקות התחבורה לגוף מוניציפלי איזורי שידע להתבונן על כל האיזור במבט על ולפתור קונפליקטים בקווי התפר בין הערים, מקום בו נושאי תחבורה ציבורית לעתים נופלים בין הכיסאות ומטילים קושי גדול נוסף על הציבור המתנייד למקומות העבודה, בעיקר בשעות העומס בבוקר ובערב.

משרד האוצר סיכם שהחקיקה בנושא, במסגרת חוק ההסדרים תקודם עד להעברת התקציב באמצע חודש מארס, אך הדבר שהטריד את הליכוד, ככל הנראה, הוא לחצים של המפלגות החרדיות שחששו מן הגוף החדש אשר עשוי להשפיע גם באופן עקיף על נושא התחבורה ותחזקותה גם בסופי שבוע.

כדי לקבור את החקיקה ולוודא שהיא אינה מתקדמת בקצב מהיר מספיק, הוחלט בקואליציה להקים ועדת אד-הוק. במחנה הציוני טוענים שזו ועדה שמטרתה היא לקבור את הנושא כדי שלא יספיק להיות מוכן לקראת ההצבעה בקריאה שניה ושלישית על חוק התקציב לשנת 2019.