כבל לבג"ץ: המתינו לעדות פילבר לפני הכרעה על פיצול התאגיד

ח"כ איתן כבל טען בעבר בתצהיר שהגיש כי מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר היה מעורב בניסיונות לקבוע את זהות סמנכ"ל החדשות בתאגיד השידור ■ על רקע הפיכת פילבר לעד מדינה, כבל מבקש כעת כי בג"ץ יורה ליועמ"ש להעביר לעותרים את עדותו החדשה בסוגיית התאגיד

איתן כבל / שלומי יוסף
איתן כבל / שלומי יוסף

ח"כ איתן כבל פנה היום (ה') לבג"ץ, בדרישה כי  לא ייתן את החלטתו בנוגע לעתירות שהוגשו בעניין פיצול תאגיד השידור, עד ששלמה פילבר, שכיהן כמנכ"ל משרד התקשורת בתקופה הרלוונטית, ייתן את עדותו בעניין.

פילבר, שכידוע הפך לאחרונה לעד מדינה בתיק 4000, מוסר בימים אלה את גרסתו בעניינים שונים מתקופת כהונתנו כמנכ"ל משרד התקשורת, וכבל טוען בעתירתו כי יש לו יסוד סביר להניח שעדות זאת "עשויה לשפוך אור באמצעות דיווח מכלי ראשון על אודות סוגיות הרלוונטיות לשם הכרעה בעתירות... ובפרט - בסוגיה שעניינה תכליתו האמיתית של תיקון מספר 8 לחוק השידור הציבורי הישראלי, שעניינו פיצול התאגיד לשני גופים".

כבל, נזכיר, הגיש בנובמבר 2016 עתירה לבג"ץ שגם היא הייתה קשורה לעניין התאגיד, ואליה הוא צירף תצהיר שבו נכתב כי חודש אחד לפני כן, באוקטובר 2016, הגיע פילבר לביתו ואמר לו כי ניתן לפתור את המחלוקת סביב יציאתו לדרך של התאגיד באמצעות מינוי אחד בלבד: החלפתה של סמנכ"לית החדשות בתאגיד, שלומית אברהם, במספר שמות אחרים ששמם הושחר בתצהיר.

כעת כותב כבל בעתירתו, שהוגשה באמצעות עורכי הדיון יובל יועז ודורן ברקת, כי "לעדותו של מר פילבר עשויה להיות חשיבות רבה בהבהרת תכליתו האמיתית, הלכה למעשה, של תיקון מספר 8, באופן שיסייע לבית המשפט הנכבד להכריע בסוגיית התכלית הראויה".

על רקע זה מבקש ח"כ כבל להשהות את מתן פסק הדין בסוגיה "ולהורות ליועץ המשפטי לממשלה... להגיש לבית המשפט הנכבד וליתר בעלי הדין, במועד הראשון האפשרי מבחינת התפתחות מהלכי החקירה בתיק 4000, את תמליל עדותו של מר פילבר" בסוגיית התאגיד.

תיקון מספר 8 לחוק השידור הציבורי קבע כי תחום החדשות והאקטואליה ייצא מידי תאגיד השידור "כאן", שמטפל בו כיום באמצעות חטיבת החדשות שלו, ויועבר לידיו של תאגיד נפרד, שאמור להיות מוקם בהמשך, בתוך 3 חודשים מיום כניסת החוק לתוקף.

התיקון אושר בהליך בזק בכנסת במהלך מאי 2017, זמן קצר לפני עלייתו של תאגיד כאן לשידור, ומיד עם אישורו הוגשו לבג"ץ מספר עתירות נגד המהלך, וזה הקפיא אותו עד להכרעתו בסוגיה.

בנובמבר 2017 קיים הרכב מורחב של 7 שופטי בג"ץ דיון בסוגיה, והוא אמור למסור את החלטתו במהלך החודשים הבאים.