תפנית או תרגיל? צפון קוריאה במסר מפויס לארה"ב

האם בפיונגיאנג מנסים לעשות הכול כדי לבטל את הסנקציות הכלכליות שהוטלו על המדינה בעקבות ניסויי הטילים והאיום הגרעיני? ■ הפרטים בווידאו

מעודדות של צפון קוריאה בטקס הפתיחה של אולימפיאדת החורף/ צילום: רויטרס
מעודדות של צפון קוריאה בטקס הפתיחה של אולימפיאדת החורף/ צילום: רויטרס

אמש (ב') הודיעה צפון קוריאה כי היא מוכנה להיכנס לשיחות עם ארה"ב ודרום קוריאה, זאת בעקבות ביקורה של משלחת צפון קוריאנית בטקס הסגירה של אולימפיאדת החורף. המשלחת כללה נציגים של תוכנית הגרעין ודיפלומטים אשר אחראים על המגעים עם ארה"ב.

ההודעה ההיסטורית הגיעה מיד לאחר פגישתם של נשיא דרום קוריאה וראש המשלחת, הגנרל קים יונג צ'ול, סגן יו"ר המפלגה הדמוקרטית מקוריאה הצפונית, והיא עשויה להצביע על ניסיונות השלטון בפיונגיאנג לבטל את הסנקציות הכלכליות שהוטלו על המדינה בעקבות ניסויי הטילים והאיום הגרעיני.

הבחירה בגנרל קים יונג אול להוביל את המשלחת עוררה ביקורת קשה בצד הדרומי, מכיוון שרבים מאשימים אותו בהטבעת ספינה והריגתם של 46 מאנשיה ותקיפות שונות באיים מרוחקים בשנת 2010. כמו כן, שמו נקשר עם פרשיות ריגול ומתקפות סייבר. הביקור שלו באולימפיאדה לווה בהפגנות המוניות נושאות שלטים עליהם התנוססה תמונתו עם הכיתוב: "פושע מלחמה".

דוברת הבית הלבן מסרה לתקשורת בתגובה להודעת המשלחת כי הסנקציות יימשכו ואף יחריפו, עד שצפון קוריאה תחליט להתפרק מנשקה הגרעיני. רק אז ניתן יהיה לדבר על עתיד בהיר יותר.