ווסט הבינלאומית פותחת מרכז ברעננה שיעסיק 95 עובדים

West Pharmaceutical Services המתמחה בתחום הזרקת התרופות, פתחה מרכז חדשנות ברעננה

חברת הפארמה הבינלאומית West Pharmaceutical Services המתמחה בתחום הזרקת התרופות, פתחה מרכז חדשנות ברעננה, שיעסיק 95 עובדים וישתרע על פני 2,700 מטר. מרכז זה יאחד את פעילות המו"ם של החברה שהתקיימה עד כה ברעננה ובאור יהודה.

ווסט החלה לפעול בישראל לאחר שרכשה ב-2005 את מדימופ שהקים ב-2003 היזם פרדי זינגר, היום מזכייני חממת גליל אופק חדשנות בקצרין, יחד עם יעקב וייזר שהיום מנהל את ווסט בישראל. הפעילות של ווסט בישראל, אשר החלה במדימופ, מתרכזת בייצור תרופות שמצריכות ערבוב של שני רכיבים לפני השימוש ארוזות באופן שניתן להשתמש בהן בבטחה בבית המטופל. "אנחנו מאפשרים לטפל בבית בתרופות שלפני בואנו חייבו אשפוז", אומר וייזר

וייזר מדגיש כי הפעילות של ווסט בישראל, אינה מרוכזת רק במרכז המו"פ, אלא מגיעה מהמצאת המוצרים, דרך הייצור ועד השיווק. בנוסף למרכז המו"פ ברעננה, מעסיקה החברה עוד כ-200 איש דרך קבלני משנה לייצור בישראל, העובדים כמעט אך ורק על המוצרים שלה. "אלה קבלני משנה, אך עובדים כמעט רק עבורנו, עם הציוד שלנו. אנחנו היום בתנופת גידול ומחפשים מהנדסים בצפון ומהנדסים במרכז". את המוצרים המיוצרים בארץ משווקת החברה מתוך ישראל למדינות מסויימות עבור ווסט הגלובאלית, וגם מעניקה שירות ותמיכה.

איך הצלחתם להשאיר גם את פעילות הייצור של ווסט בישראל?

"שכנענו אותם שאין טעם לקחת את הייצור למדינות אחרות משום שדרוש כוח אדם מיומן לייצור המוצרים הללו, שכבר היה בתפקיד כשהחברה נרכשה, ועלות כח האדם היא לא החלק הכי משמעותי מעלות המוצר".

היום ישראל מהווה אחד ממרכזי הטכנולוגיה האזוריים של ווסט לצד אירלנד, גרמניה, סינגפור וארה"ב. המטה של ווסט הוא בפנסילבניה, ארה"ב, והיא רושמת הכנסות של 1.6 מיליארד דולר בשנה, בעיקר על בסיס מוצרים מתחום מתן התרופות בעירוי והזרקה.