משרד הבריאות: נמכרו ביצים פגות תוקף בסניף רמי לוי ב"ש

רמי לוי: "זוהי טעות אנוש. לא מדובר בביצים מקולקלות, אלא בביצים אסורות לשיווק"

ביצים / צילום: המועצה לענף הלול
ביצים / צילום: המועצה לענף הלול

משרד הבריאות מדווח היום על השמדת ביצים פגות תוקף בסניף של רשת הקמעונאות רמי לוי. לפי דיווח של המשרד, הביצים פגות התוקף נמצאו בסופר רמי לוי שיווק השקמה בסניף בעיר באר שבע. הביצים נתגלו היום במהלך ביקורת שביצעה הרופאה הווטרינרית המחוזית של לשכת בריאות דרום ביקורת בסניף של הרשת, ובהוראתה הושמדה כמות של כ-2,658 ביצים.

ביצים הינן מוצר רגיש, ומשרד הבריאות מפרסם לעיתים תכופות הוראות כיצד לצרוך אותם בצורה זהירה. בין היתר ממליץ משרד הבריאות לרכוש ביצים עם חותמות עליהן מופיע שם המשווק, גודל הביצה, תאריך אחרון לשיווק ותאריך אחרון לשימוש במקרר, להקפיד על קניית ביצים רק במקומות מורשים, לאחסנן בקירור ולהימנע מצריכת ביצים לא מבושלות. במשרד הבריאות מבקשים מזכירים כי מכירת ביצים אחסונם ושיווקם ללא התנאים הנדרשים בחקיקה עלול להזיק לבריאות הציבור. משרד הבריאות ימשיך לנקוט צעדי אכיפה לרבות צעדים משפטיים כנגד עסק המזון .

רמי לוי התייחס לדברים ואמר כי "מדובר בביצים שהתוקף שלהן היה עד ה-26 בפברואר, אך התוקף לאיחסון שלהן במקרר עדיין לא הסתיים והינו עד ה-16 במארס, כך שלא מדובר בביצים מקולקלות, אלא בביצים אסורות לשיווק. אנחנו מקפידים להחזיק את הביצים במקררים בכל סניפי הרשת. מדובר בטעות אנוש, והן לא היו צריכות להימכר".

עוד הוסיף לוי כי "חשוב להבהיר שאין לנו אינטרס למכור אותן שכן אנחנו מחזירים ביצים פגות תוקף אל היצרן ומקבלים עליהן החזר מלא". עוד הוסיף לוי כי "חבל שהשמידו אותן במקום לתרום אותן לבית תמחוי, כיוון שעדיין אפשר היה להמשיך לצרוך אותם".