קובי אלכסנדר נמצא בדרכו לישראל להמשך ריצוי מאסרו

(עדכון) - אלכסנדר הואשם בעבירות בקדייטינג והונאה בניירות ערך ונמלט מארה"ב לנמיביה לפני 11 שנים ■ לפני כשנה וחצי הוא הסגיר את עצמו לרשויות בארה"ב

קובי אלכסנדר / רויטרס
קובי אלכסנדר / רויטרס

שירות בתי הסוהר קיבל הבוקר (ה') חזקה על האסיר קובי אלכסנדר, והוא נמצא בדרכו לישראל בטיסת אל-על, בסידורי ביטחון מותאמים להעברת אסיר.

צוות של סוהרי "נחשון" המריא בתחילת השבוע לארה"ב, חבר למרשלים האמריקאים במתקן כליאה בניו-יורק וקיבל אחריות מלאה על אלכסנדר בשדה התעופה "קנדי". ההעברה תושלם היום אחר-הצהריים עם נחיתתם בישראל והעברתו של אלכסנדר לבית המעצר "ניצן".

כל מבצע ההעברה נעשה לבקשת אלכסנדר, לאחר אישור של שרת המשפטים, ובמימון מלא שלו.

אלכסנדר, מי שייסד את קומברס, עמד בראש אחת מספינות הדגל של ההיי-טק הישראלי דאז והוביל אותה לשיאים עסקיים, ניהל למעשה מאחורי הקלעים הונאה המתוחכמת שכללה Backdating - תיארוך לאחור של מועד הקצאת אופציות, במטרה לגרוף רווחים גדולים יותר למקבלי האופציות - והוא בראשם.

בנוסף דווח כי אלכסנדר, לצד שניים מבכירי קומברס דאז - דיוויד קריינברג, שהיה סמנכ"ל כספים; ו-וויליאם סורין שכיהן כיועץ המשפטי - הקימו קרן חשאית ולא חוקית שבאמצעותה הקצו אופציות לעובדים פיקטיביים בתאריכים פיקטיביים; כך יכלו השלושה לגייס אנשי מפתח לקומברס תוך חלוקת אופציות במימוש מיידי.

אלכסנדר הואשם בעבירות בקדייטינג והונאה בניירות ערך ונמלט מארה"ב לפני 11 שנים לנמיביה, לה אין הסכם הסגרה עם ארה"ב. לפני כשנה וחצי הוא הסגיר את עצמו לרשויות האמריקאיות, הורשע ברישום כוזב במסמכי תאגיד ונידון ל-30 חודשי מאסר.

בישראל יוכל אלכסנדר להגיש בקשה לניכוי שליש מתקופת מאסרו בגין התנהגות טובה, כיוון שיחולו עליו הכללים הישראלים - להבדיל מהכללים האמריקאים, שם הוא היה זכאי לניכוי של 15% בלבד מתקופת מאסרו.