מגדל מחפשת מנכ"ל: המועמדים - אילן רביב ודורון ספיר

בעל השליטה שלמה אליהו מינה באחרונה את עודד שריג ליו"ר מגדל ביטוח

שלמה אליהו / צילום: תמר מצפי
שלמה אליהו / צילום: תמר מצפי

לאחר שדירקטוריון מגדל אישר את מינוי היו"ר החדש למגדל ביטוח, ממשיך בעל השליטה, שלמה אליהו, בחיפושים אחר מנכ"ל חדש לקבוצה. על פי הערכות בשוק ההון, אליהו בחן כמה מועמדים מענף הביטוח, שלא יגיעו לחברה, ככל הנראה, ועתה הוא בוחן הבאת מנכ"ל ממגזרים משיקים, כמו הבנקאות ובתי ההשקעות.

כעת מדווח כי בין המועמדים להחליף את עופר אליהו, בנו של בעל השליטה, כמנכ"ל קבוצת הביטוח, נמצאים אילן רביב, מנכ"ל בית ההשקעות מיטב דש, ודורון ספיר, מנכ"ל כאל, שבעבר היה בכיר במגדל.

אליהו מייעד עצמו ליו"ר הקבוצה

עופר אליהו הודיע שיעזוב את תפקיד המנכ"ל עד תחילת יוני הקרוב. ככל הידוע, רביב, שבעבר היה בכיר בענף הבנקאות, ושמנהל את מיטב דש שנים רבות, מתלבט בנושא. עד כה, דווח רק על דמות אחת שהייתה מועמדת לתפקיד המנכ"ל במגדל ביטוח: החשכ"לית לשעבר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, שכיום מכהנת כיו"ר בית ההשקעות פסגות.

מוקדם יותר השבוע חשפנו כי כשנתיים וחצי לאחר שנפרדו, צפוי פרופ' עודד שריג, לשעבר המפקח על הביטוח, לשוב לקבוצת הביטוח שבשליטת שלמה אליהו, כיו"ר מגדל ביטוח. בעבר שימש שריג יו"ר הקבוצה האם הציבורית. אגב, שלמה אליהו מייעד את עצמו לתפקיד יו"ר הקבוצה, על רקע הערכות שלא היה מקבל את אישור הממונה על שוק ההון למינויו לתפקיד במגדל ביטוח. את שני תפקידי היו"ר ממלא כיום יוחנן דנינו, לשעבר מפכ"ל המשטרה.

אליהו מחזיק בשליטה במגדל מסוף 2012, ובתקופה הקצרה שחלפה מאז, היא חוותה שורה של שינויים בצמרתה, הן בתפקיד המנכ"ל והן בתפקיד היו"ר. כיום נסחרת מגדל לפי שווי שוק של כ-4 מיליארד שקל, והיא בעלת שווי השוק השלישי ברמתו בענף הביטוח. מגדל ביטוח היא הפעילות המרכזית של הקבוצה, שגם מחזיקה בבית ההשקעות מגדל שוקי הון.