אחרי יום של ירידות שערים, וול סטריט נסגר במגמה מעורבת

גרי כהן, היועץ הכלכלי הראשי של ממשל טראמפ, עוזב את תפקידו ■ מאקרו: השינוי במספר המשרות במשק האמריקאי למעלה מהצפוי, השינוי במלאי הנפט הגולמי בארה"ב נמוך מהצפוי ■ הנאסד"ק התאושש לקראת סיום המסחר

רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בוול סטריט מתנהל היום (ד') בירידות, על רקע התפטרותו של יועצו הכלכלי הראשי של הנשיא טראמפ, גרי כהן. המדדים המובילים מאופיינים בירידות שערים לאורך כל יום המסחר, אך הנאסד"ק והראה סימני התאוששות לקראת סגירת השווקים, זאת בעקבות הרמיזה של הבית הלבן שמקסיקו וקנדה לא יוכללו בהטלת המכס של טראמפ. בבורסות אירופה הסתיים המסחר במגמה מעורבת.

 

כהן, שכיהן בעבר כנשיא בנק ההשקעות גולדמן סאקס, נחשב במשך תקופה ארוכה לאחד מהגורמים המתונים והפרוגרסיביים בבית הלבן של טראמפ. הודעתו של כהן, על רקע הכרזת טראמפ על הטלת מכסים על אלומיניום ופלדה (בשיעור של 10% ו-25%, בהתאמה), יכולה להתפרש כצעד מחאתי כנגד המדיניות הפרוטקציוניסטית. במקביל, גורמים אירופיים מאיימים בהטלת מכסים על סחורות אמריקאיות, ונראה כי מעשיו של הנשיא האמריקאי עלולים להוביל למלחמת סחר חמורה בהיקפים משמעותיים.

אמש (ג') דווח כי בלקברי  הגישה תביעה נגד פייסבוק . החברה הקנדית, שמכשירי המובייל שלה היו פופולריים בעשור הקודם עד עליית האייפון, טוענת כי שירותי ההודעות של הרשת החברתית, המחזיקה בין היתר בוואטסאפ ובמסנג'ר, מפרות פטנטים בבעלותה. בלקברי טוענת כי ההפרות גרמו לה לאובדן הכנסות ודורשת פיצויים, אך לא נקבה סכום מסוים. (לסיפור המלא)

פורסם השינוי במספר המשרות במשק האמריקאי (להוציא את הסקטור הממשלתי ומגזר החקלאות) לחודש פברואר, שהעיד על תוספת של 235 אלף משרות - למעלה מהצפי.

בשעה 17:30 פורסם השינוי השבועי במלאי הנפט הגולמי בארה"ב. הצפי היה לגדילה ב-2.6 מיליון חביות, כאשר התוצאה הייתה נמוכה מהצפוי אך לא בהרבה - 2.4.

ספר הבז' של הפד, המבטא את מצב הכלכלה העכשווי, פורסם בשעה 21:00. על פי הדיווח הגידול בינואר ובפברואר היה צנוע, כאשר המחירים עלו יחד עם המשכורות אך לא בצורה יוצאת דופן.