נעילה חיובית באירופה; הוגו בוס ירדה ב-7%

אתמול נרשמה ירידה בבורסות העולם, לאחר שהיועץ הכלכלי הבכיר של הנשיא טראמפ, גרי קוהן, הודיע על התפטרותו ■ הבנקים האירופיים חוזרים להעניק הלוואות לעסקאות נדל"ן ■ סמסונג ויונדאי קפצו

אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') במגמה חיובית זאת לאחר שאתמול נרשמה ירידה בבורסות העולם, אחרי שהיועץ הכלכלי הבכיר של הנשיא טראמפ, גרי קוהן, הודיע על התפטרותו. בכלי התקשורת בארה"ב טוענים כי ההתפטרות נובעת מעיקשותו של הנשיא שלא להטיל מס על יבוא אלומיניום ופלדה לארה"ב, מה שמעבר לנזק הכלכלי שייגרם לארה"ב, עלול להצית מלחמת סחר עולמית. 

 

הבנקים האירופיים חוזרים להעניק הלוואות לעסקאות נדל"ן: עם הצמיחה בכלכלת היבשת ושיקום המאזנים של רוב הבנקים משנות המשבר, בנקים רבים מגדילים את נפח ההלוואות ומתחרים באגרסיביות על הריביות. בשנה שעברה רכשו משקיעים נכסים מסחריים בהיקף 312 מיליארד אירו באירופה, עלייה מ-281 מיליארד אירו ב-2016.

הוגו בוס נפלה בכ-7% לאחר שפרסמה את הדוחות הכספיים לשנת 2017.

הניקיי היפני עלה היום 0.31%, ומניות המתכת מתרוממות היום כאשר  קובה סטיל  עולה 2.92%,  JFE Holdings  הוסיפה 0.95.  Nisshin Steel  ירדה 0.98%. מניות הטק רושמות עלייה בהובלת נינטנדו שקופצת 3.51%.

בדרום קוריאה, הקוספי מתרומם 0.46%, מובל על ידי סמסונג  שקופצת בלמעלה מ-6.3% ויונדאי  קופצת בלמעלה מ-5%. ההאנג סנג קופץ ב1.42%, או 429.55 נקודות, כשכל המדדים הכבדים רושמים עליות.