שואפים ליותר

תרסיס פחמימות Fit4Style

ריצה, בעיקר ממושכת, מלווה בלא מעט חישובים מייגעים שקשורים למזון ולהזנה. אישית, אני לא מסוגלת לקום בבוקר ולצאת לרוץ על בטן ריקה או על כוס קפה בלבד. הטקס הקבוע שלי כולל קימה שעה לפני היציאה לריצה, כדי שאספיק לאכול משהו קטן שיספק לי קצת פחמימות לדרך, ואז לחכות שייתרגם לפחמימות, וכמובן לשתות קפה ולנסות לשכנע את עצמי שאני לא עייפה כמו שנראה לי, ושיהיה ממש נחמד לצאת לחוץ הקדורני-מעונן הזה כדי לרוץ.

ריצות ארוכות יותר כוללות חישובי קיצין מסובכים יותר, שכוללים חשבונות כל כמה קילומטרים לקחת ג'ל אנרגיה להשבת הפחמימות האבודות, ולא מעט רצים - סילחו לי על פירוט היתר - בריצות הארוכות במיוחד, מגיעים למצב שהג'ל השלישי או החמישי מתגלגל להם בבטן ומפריע. אחרי הכול, הגוף אוהב להתרכז במאמץ אחד, ואם מכריחים אותו גם לעכל כל הזמן באמצע הריצה הוא די מתבלבל.

ומה אם אפשר היה לקבל פחמימות לא דרך מערכת העיכול? יצרנית תחליפי הסוכר "מתוק וקל" טוענת שגם את זה היא יכולה להחליף: קחו פחמימות בתרסיס. מדובר במרסס קטן וקומפקטי, ובו שקיק עם נוזל של שמן מנטה ומי פחמימות. המחקרים המלווים את החידוש טוענים שיש לנו "חוש פחמימות" שיכול לשדר למוח מידה של "שובע", ושאפשר להפעיל אותו גם בשאיפה, ושיכול להספיק לכשעה עד שעה וחצי.

אזרתי עוז וויתרתי על חטיף הבוקר שלי לטובת התרסיס, שריחו המנטולי נעים וקצת מתקתק (וכך הרווחתי חצי שעת שינה נוספת). על-פי ההתרשמות, שעה עברה ללא תחושה שחסר משהו או שהכוח אוזל, אחר-כך קצת התמעטו כוחותיי - מה שיכול להיגרם גם מסתם הצטברות של מאמץ ולא מחוסר פחמימות דווקא - אבל מבחינתי קו האפקטיביות נתחם בשעה. לסיכום, בהחלט פתרון משלים נחמד לתזונת הג'לים, שיכול לחסוך קצת זמן שינה ויכול להחליף את הג'ל הראשון ואולי יותר מכך, בריצות הארוכות יותר.

טבעוני, כשר, פרווה. 5 קלוריות במנה. שלישיית תרסיסים - 39 שקל. להשיג בבתי טבע שונים ברחבי הארץ, בחלק מחדרי הכושר ובאתר החברה.