נאוויטס רוכשת נכס נפט במפרץ מקסיקו ב-1.8 מיליון דולר

תגלית Shenandoah ( שננדואה) שמוערכת בכ-100-150 מיליון חביות נפט כוללת 3 זיכיונות, הממוקמים כ-155 מייל דרומית ללואיזיאנה

גדעון תדמור / צילום: נאוויטס
גדעון תדמור / צילום: נאוויטס

שותפות נאוויטס פטרוליום ממשיכה להגדיל את פורטפוליו נכסי האנרגיה שלה במפרץ מקסיקו. אתמול דיווחה נאוויטס, כי זכתה במכרז על זכויות בתגלית המוכחת שננדואה (Shenandoah) תוך שיתוף פעולה עם שתיים משותפותיה בפרוייקט באקסקין - המפעילה LLOG, אחת מחברות הנפט הפרטיות הגדולות בארה"ב ומומחית בפיתוח נכסי נפט במים עמוקים - וקרן Blackstone.

תגלית Shenandoah ( שננדואה) שמוערכת בכ-100-150 מיליון חביות נפט כוללת 3 זיכיונות, הממוקמים כ-155 מייל דרומית ללואיזיאנה, במפרץ מקסיקו, בעומק מים של כ-1,770 מטר.

בשנת 2009 התגלתה תגלית בשטח הזיכיונות, ועד לשנת 2017 נקדחו בשטחה 6 קידוחי תגלית, הערכה ואימות, בהשקעה כוללת של כ-1.7 מיליארד דולר. תגלית Shenandoah הינה בעלת מאפיינים דומים רבים לפרויקט בקסקין (515 מיליון חביות, חלקה של נאוויטס 7.5%).

נאוויטס, LLOG ו- Blackstone, ירכשו יחד זכויות בתגלית מידי חברת Cobalt בכ-1.8 מיליון דולר,  במסגרת הליך פשיטת רגל של Cobalt. בהליך המכירה של נכסי קובלט השתתפו בין היתר גם חברות האנרגיה הבינ"ל טוטאל וסטאטאויל.

לאחר הרכישה, ולאחר קבלת זכויות נוספות שיומחו לנאוויטס ולשותפותיה על ידי חברת Venari, מקבוצת Warburg Pincus, שהינה בעלת זכויות בתגלית טרום העסקה, תחזיק נאוויטס ב-23% מהזכויות ו-LLOG ב-31% מהזכויות. Blackstone תחזיק ב-16% ויתר הזכויות - 30% - יישארו בידי חברת Venari. 

העסקה כפופה לאישור אסיפת בעלי המניות של נאוויטס, שתיערך ב-29 במרץ ולתנאים מתלים נוספים, ביניהם הארכת תקופת הזיכיון, כאשר להערכת LLOG קיימת סבירות גבוהה לכך. נציין כי השותפות תפעל, כנדרש, לפרסם דו"ח משאבים לפרויקט, תוך 60 יום .

יו"ר נאוויטס, גדעון תדמור, ציין כי "נאוויטס ממשיכה להרחיב את פעילותה במפרץ מקסיקו, תוך איתור נכסים בעלי פוטנציאל גבוה במחירים אטרקטיביים. רכישת תגלית Shenandoah, יחד עם LLOG, ממשיכה ומבססת את שיתוף הפעולה המוצלח בין החברות, ואני משוכנע שיחד נפעל בהקדם לקדם את תכנית הפיתוח לתגלית ולאיתור השקעות משותפות נוספות".