אילו אתרי תיירות ירושלמים מככבים באינסטגרם?

ענף התיירות והתעופה רצוף אינספור דירוגים - מהמלונות הטובים והמומלצים ביותר, עבור בחברות התעופה המצטיינות ועד אפליקציות ואתרים יעילים לצרכן ■ אתר TPG מפרסם דירוגים שונים בתחום התיירות, בהסתמך על סקרים שנערכים בקרב אלפי גולשים או מבדיקות שעורך האתר

גם מייק פנס יודע: הכותל - ה-מקום לבקר בו / צילום: רונן זבולון, רויטרס
גם מייק פנס יודע: הכותל - ה-מקום לבקר בו / צילום: רונן זבולון, רויטרס

בדיקה שפורסמה במהלך סוף השבוע האחרון בחנה מהם 9 האתרים הפופולריים עבור התיירים המבקרים בירושלים על סמך תיוגים או מיקומים שהעלו גולשים ששיתפו תמונות באפליקציית האינסטגרם. במקום הראשון, לא מפתיע - ממוקם הכותל המערבי. במקום השני אתר קדוש למטיילים הנוצרים: כנסיית הקבר (ובמיוחד 'מבט על' לכיוון קרן האור החודרת את הגג המעוגל של הכנסייה הקטנה יחסית). נשארים עם מקומות הקדושים גם במקום השלישי שבו במדד הפופולריות של תמונות האינסטגרם שמועלות מירושלים, ממוקם הר הבית (כיפת הסלע) האתר השלישי בחשיבותו עבור מאמיני האיסלאם ומצדו השני גם עבור היהודים. במקום הרביעי נמצא שוק מחנה יהודה הססגוני שמוכיח שירושלים רצופה אתרים מעניינים לתייר גם מעבר לעולמות הדת והקדושה. הדגש על התמונות המועלות מהשוק הוא על אותנטיות ואווירה מזרח תיכונית (טעימה). במקום החמישי, שער שכם בעיר העתיקה. מאזור העיר העתיקה עוברים לאזור מוזיאון ישראל: במקום הששי נמצא מוזיאון הארכיאולוגיה רוקפלר השוכן במבנה יפהפה. כנסיית ומנזר דורמיציון שלפי אחת המסורות היא המקום שבו נרדמה מריה אמו של ישו - גם היא ברשימת האתרים המובילים באינטסגרם של העיר ירושלים, אחריה ה"וייה דולורוזה" ולקינוח ברשימה - מוזיאון יד ושם.

דירוג נוסף שמפרסם היום האתר TGP מכתיר את חברת התעופה הטובה בארה"ב. הדירוג נעשה על סמך בחינת קטגוריות מוגדרות שלפיהן נבחנו עשר חברות התעופה האמריקאיות: בדגש המחירים נבדקו למשל מחירי כרטיסי הטיסה, המחיר לתוספת עבור כבודה או דמי שינוי, עוד נבחנו דרכי ההתמודדות של החברות עם סיטואציות של "כאבי ראש" עבור הנוסעים כמו אובדן מזוודה או סיטואציות בלתי רצוניות (למשל שמובילות לעיכובים או לביטולי טיסות מסיבה שלא בשליטת החברה עצמה), קטגוריות אחרות בחנו את מרחקי הטיסה, נוחות הטיסה ועוד. הדירוג שנקבע כלל את החברות הטובות ואת החברה הטובה והגרועה בכל קטגוריה ודירוג כולל: חברת התעופה שדורגה ראשונה בשקלול כל הפרמטרים היא אלסקה איירליינס, אחריה דורגה סאות'ווסט איירליינס. דלתא איירליינס דורגה במקום השלישי, אחריה יונייטד איירליינס. פרונטייר איירליינס, חברת אולטרה לואו קוסט מדנוור, דורגה במקום החמישי כשהיא מקדימה את אמריקן איירליינס, ספיריט אייליינס, ג'ט בלו והוואייאן איירליינס.