אושר: ראש עיריית רעננה זאב ביילסקי יכהן כיו"ר מטה הדיור

יחליף את היו"ר המכהן, אביגדור יצחקי, שצפוי לעבור לתפקיד יו"ר מפעל הפיס ■ יתרונו של ביילסקי בתפקיד מתבטא בהכרתו עם תחום תכנון ערים וסוגיות במישור התכנון והבנייה

זאב ביילסקי/ צילום: תמר מצפי
זאב ביילסקי/ צילום: תמר מצפי

זאב ביילסקי, ראש עיריית רעננה הנוכחי, בדרך למשרד האוצר. הממשלה אישרה הבוקר (א') את הצעתו של שר האוצר, משה כחלון, למנות את ביילסקי לתפקיד יו"ר מטה הדיור. ביילסקי (69), יחליף את יו"ר מטה הדיור בשנים האחרונות, אביגדור יצחקי שאמור לעבור לתפקיד יו"ר מפעל הפיס.

ממשרד האוצר נמסר היום לאחר אישור המינוי כי "ביילסקי היה מעורב בשנים האחרונות, כראש העיר רעננה, בהתפתחות העיר בכל תחומיה, ובכלל זה נושא התכנון והבנייה. בנוסף, בתפקידו כמ"מ יו"ר מרכז השלטון המקומי וכיו"ר הנהלת הסוכנות היהודית ויו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, הפגין יכולת להתבונן ולפעול בנושאים רוחביים ורכש ניסיון ניהולי רב". לביילסקי תואר ראשון בכלכלה מהאוניברסיטה העברית בירושלים. ביילסקי צפוי להיכנס לתפקידו ב-10 באפריל הקרוב, ועל פי לוחות הזמנים הוא עתיד לפעול במקביל ליצחקי במסגרת תקופת חפיפה עד סוף אפריל.

שר האוצר, משה כחלון אמר היום על אישור הממשלה: " לאור ניסיונו הרב של ביילסקי בניהול מערכות מורכבות ורבות היקף במגזר המוניציפלי והארצי, והיכרותו עם עבודת הממשלה והכנסת אל מול הרשות המבצעת, אני סמוך ובטוח כי הוא המועמד המתאים ביותר לשמש בתפקיד יושב-ראש מטה הדיור, בהזדמנות זו, אני מבקש להודות לראש מטה הדיור היוצא, אביגדור יצחקי, על מנהיגות ופעילות פורצות דרך בנושא הדיור ועשייה ענפה וברוכה למען הזוגות הצעירים וכלל אזרחי ישראל".

כאמור, ביילסקי עתיד להיכנס לתפקידו באפריל, והמשמעות היא שהוא יצטרך לעזוב את תפקידו כראש עיריית רעננה. אומנם לקראת סוף השנה עתידות להתקיים בחירות בעיר כמו בכלל הרשויות המקומיות אולם עזיבתו של ביילסקי מוקדם יותר תחייב את העירייה למצוא ממלא מקום עד שיוכרעו הבחירות.

נזכיר כי לפני מספר חודשים היה זה שר האוצר כחלון שהחליט לשים קץ לשמועות וחשף במסגרת ציוץ בטוויטר מי עתיד להחליף את יצחקי בתפקיד. "המועמד שלי לתפקיד יו"ר מטה הדיור הלאומי - ראש עיריית רעננה זאב בילסקי", כך כתב אז השר כחלון בטוויטר.

ביילסקי צפוי כעת להיכנס לנעליו של יצחקי ולהתמודד בין היתר עם יישום תוכנית מחיר למשתכן, עם ראשי הרשויות בכל הנוגע לתכנון בתחומם עם דגש על פעילות הותמ"ל וגם לעמוד ביעדים שהממשלה הציבה לעצמה בתחום הדיור.