מכירת תעש לאלביט מערכות תושלם עד הראשון ביולי

במכתב שיצא לבורסה הבוקר, צוין כי משרד האוצר מכוון את מכירת החברה לתחילת יולי 2018 ■ המכירה כפופה בין היתר לאישור רשות ההגבלים העסקיים

מפעל תעש ברמת השרון / צילום: תמר מצפי
מפעל תעש ברמת השרון / צילום: תמר מצפי

משרד האוצר מתכוון למכור את תעש  אלביט מערכות  מערכות עד 1 ביולי השנה - כך עולה מהודעה של חברת הבת של תעש, עשות אשקלון, לבורסה.

 

בהודעה, שנמסרה הבוקר (א') נכתב כי "ממכתב שנשלח לבעלת השליטה בחברה, תעש מערכות, ממשרד האוצר, בעניין הליך ההפרטה, עולה כי המועד הצפוי למכירת מניות המדינה בתעש לאלביט הוא ה-1 ביולי 2018. עוד עולה מהמכתב, כי מכירת המניות כפופה להשלמת הליכי המכירה, לאישור רשות ההגבלים העסקיים ולאישור השרים בהתאם לצו האינטרסים החיוניים".

 

לפי אישור שנתנה בשבוע שעבר הוועדה למכירת מניות המדינה בתעש, לחשב הכללי באוצר, רוני חזקיהו, תעש תימכר לאלביט שבבעלות איש העסקים מיקי פדרמן בסכום של 1.8 מיליארד שקל.

 על רקע ההתקדמות המשמעותית במו"מ לקראת מכירת תעש, באלביט החלו להיערך לקראת שינויים במבנה הארגוני של החברה. זאת, לקראת מיזוג הפעילות של תעש ביחידותיה השונות.

 

במסגרת השינויים המתגבשים באלביט, חטיבת היבשה והתקשוב תפוצל, ופעילותן תיעשה בשתי חטיבות נפרדות- כשהחלק הארי של פעילות תעש תמוזג לפעילות חטיבת היבשה, ובראשה יעמוד בכיר החברה, אודי ורד.

 

גורם ממשלתי בכיר שהיה שמעורב בתהליך ההפרטה של תעש אמר בשיחה עם "גלובס" כי "ההליך כולו נוהל בצורה תקינה, פעלנו על פי הספר וההחלטה שהתקבלה, למכור את תעש לאלביט, היא החלטה נכונה".