קרן ההון סיכון Eight Roads Ventures מקימה קרן שלישית

זאת בהיקף של 375 מיליון דולר ■ הסכום מיועד להשקעה בחברות בשלבי צמיחה

קרן ההון סיכון Eight Roads Ventures הודיעה היום (ג') על הקמת קרן שלישית בסכום שיעמוד על 375 מיליון דולר. הסכום מיועד להשקעה בחברות בשלבי צמיחה.

מ-Eight Roads Ventures, אשר השקיעה בעליבאבא וב-150 חברות סיניות עד כה, נמסר כי היא מתכוונת להגדיל את היקפי ההשקעה באירופה ובישראל עם קרן זאת. סכום ההשקעה הממוצע הצפוי הוא בין 10-30 מיליון דולר.

גורמים המקורבים לקרן מעריכים כי הסכום המוקצה להשקעות בחברות ישראליות יעמוד על כ-60 מיליון דולר. כלומר, הקרן תשקיע ב-2 עד 6 חברות ישראליות. בקרן מתכוונים להשקיע בעיקר בתחומי טכנולוגיה לצרכנים, ארגונים, פינטק ורפואה.

צוות החברה ממוקם בלונדון, אך מלבד ההשקעה הכספית, הצוות מתכוון להיות מעורב בחברות המושקעות, כדי לסייע למייסדיהן "להגדיל את המכירות ולהתרחב לטריטוריות חדשות", לדבריהם.

Eight Roads השקיעה בעשור האחרון בחברות ישראליות כמו AppsFlyer - הפועלת בתחום השיווק בסלולר ו-Hibob - חברה בתחום משאבי האנוש לארגונים קטנים ובינוניים.

דבור הבל, שותף מנהל וראש קרן ההון סיכון Eight Roads באירופה, אומר: "אנו מצליחים למצוא יזמים שאפתניים ברחבי היבשת, אך קיים מחסור אמיתי של ייעוץ עסקי אמין, אשר יעזור לחברות לבלוט. אנו בטוחים שבאמצעות הסיוע הנכון, המערכת האקולוגית האירופית יכולה ליצור עסקי הייטק בשווי של 10 מיליארד דולר ויותר".

אורן קניאל, מנכ"ל ומייסד משותף ב-AppFlyer, אומר: "Eight Roads הובילו את סבב הגיוס השני שלנו ב-2015, ומאז היוו שותף מרכזי לעשייה ולצמיחת הפעילות העסקית הגלובלית שלנו, שהתבטאה גם בגדילה מסיבית מ-75 עובדים ל-400 עובדים ב-14 משרדים ברחבי העולם. Eight Roads Ventures המשיכו לתמוך בנו כמשקיעים מחויבים גם בסבב הגיוס השלישי שלנו בתחילת 2017, ואין לי ספק כי ההון שהם מתכננים להשקיע בחברות Scale-up ישראליות יניב תועלת משמעותית לאקו-סיסטם המקומי".

Eight Roads הוקמה בשנת 1994, ומאז היא תמכה במעל 200 חברות. ל-Eight Roads Ventures יש משקיעים ומשרדים ברחבי סין, יפן, הודו, בריטניה וארצות-הברית. הקרן השקיעה בחברות כגון Alibaba ,Nuance Communications ו-Xoom.

Eight Roads Ventures

שנת הקמה: 1994

נשיא: סיירוס ג'ילה

הקרן החלה להשקיע בחברות אירופאיות ב-2012: עם קרן אירופה ראשונה של 100 מיליון פאונד. 

מתוך מעל 200 השקעות, הקרן השקיעה כ-20 השקעות בחברות אירופאיות עד כה.