נעילה אדומה בנ"י: חשש ממלחמת סחר בעקבות הטלת המכסים

טראמפ מגביר שוב החששות ממלחמת סחר, זאת חודש לאחר הטלת המכסים על יבוא פלדה ואלומיניום ■ אמש החליט ה-FOMC להעלות הריבית ב-0.25% ■ בואינג ירדה ב-3.8%, אבן קיסר ב-6% ■ הנפט ירד למעלה מ-1% ■ מחיר הביטקוין ירד בלמעלה מ-3.6%

רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בירידות שערים משמעותיות, ומדד הדאו ג'ונס צנח בלמעלה מ-700 נק'. אמש ננעל המסחר בירידות שערים לאחר ההחלטה של הפד להעלות את הריבית כצפוי.

 

פקידי הבנק המרכזי של ארה"ב (פדרל ריזרב) אותתו אתמול כי יאיצו את קצב העלאות הריבית, זאת בכדי להאט את קצב הצמיחה הכלכלית. זאת אחרי שחברי הפד הצביעו פה אחד בעד העלאת הריבית הבין-בנקאית קצרת הטווח ב-0.25% לטווח של 1.5%-1.75%, ותחזיות תחזיות חדשות מציגות הערכות לצמיחה כלכלית מהירה יותר, אינפלציה גבוהה יותר ושיעור אבטלה נמוך יותר בשנים הבאות (לידיעה המלאה).

טראמפ הודיע היום על סדרה חדשה של מכסים על טובין המיובאים מסין. מחזור הטובין הנ"ל מוערך ב-50 מיליארד דולר בשנה. על פי הערכות שפורסמו אמש, כוונתו של טראמפ היא למקסם את הפגיעה בסין תוך כדי הקטנת הנטל על הצרכן האמריקאי.

המדדים הגיבו בירידות חדות להטלת המכסים, והמשקיעים מודאגים מהתחדשות האיום של מלחמת סחר. מדד הדאו ג'ונס צנח בלמעלה מ-700 נקודות. גם מחיר הביטקוין ירד בלמעלה מ-3.6%. טראמפ הפגין בעבר הלא רחוק כי אינו חושש ממלחמות סחר.

"כאשר מדינה (ארה"ב) מפסידה מיליארדים רבים של דולרים בסחרה עם כמעט כל מדינה שעמה היא מקיימת יחסי סחר, מלחמות סחר הן דבר טוב וקל לנצח בהן", כתב טראמפ בתאריך 2 למארס, בעקבות הכרזתו המפתיעה, יום קודם לכן, כי ארה"ב תטיל מכסים על יבוא פלדה ואלומיניום. "למשל, כאשר יש לנו גרעון של 100 מיליארד דולר (בסחר) עם מדינה מסוימת, והיא מתחילה להתחכם, אז פשוט לא סוחרים עמה - ואנחנו מנצחים בגדול. זה פשוט".

נתון גלובאלי נוסף שהשפיע על המניות היום הוא המס החדש שהטילה הנציבות האירופית על חברות הדיגיטל הגולות כמו גוגל , פייסבוק ואמזון (לידיעה המלאה).

אבן קיסר : אחרי שנה בתפקיד ושכר של 15 מיליון שקל - החברה הודיעה שהמנכ"ל יסיים את תפקידו. 

בגזרת המאקרו, פורסם נתון תביעות דמי האבטלה החדשות השבועיות. הנתון עומד על 229 אלף תביעות לעומת צפי של 225 ולעומת 226 אלף בשבוע שעבר. פורסם גם השינוי במדד מחירי הבתים (HPI). הנתון הראה עליה של 0.8% וזאת לעומת צפי לעלייה של 0.4% ולעומת 0.3% בחודש הקודם (משבר הנדל"ן הבא בארה"ב: מחסור היסטורי בבתים חדשים).

בעלי מניות בחברת אבטחת הסייבר פורסקאוט טכנולוג'יס מוכרים מניות בהיקף כולל של כ-128 מיליון דולר, חמישה חודשים לאחר ההנפקה הראשונה שלה בנאסד"ק. החברה הישראלית-אמריקאית יצאה להנפקה משנית לאחר עלייה של כ-57% במחיר מנייתה מאז ההנפקה הראשונה, אך על רקע ההנפקה הצפויה ירד מחירה בכ-15% בשני ימי המסחר האחרונים. ההנפקה מתבצעת במחיר של 29 דולר למניה, נמוך מעט ממחיר השוק הנוכחי וגבוה ב-7 דולר ממחיר ההנפקה הקודמת (לסיפור המלא).

פרשת פייסבוק: "אני בטוח שמישהו מנסה לשבש את בחירות 2018", אמר היום (ה') מייסד ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג בראיון לרשת סי.אן.אן, הראשון מאז פרשת דליפת המידע של 50 מיליון משתמשים לחברת קיימברידג' אנליטיקה שסייעה לטראמפ בבחירות 2016 (לסיפור המלא).