רה"מ: כשמוצאים משהו אצל אחר מתעלמים "לא ביבי, לא נוגעים"

(עדכונים): ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום להרים כוסית לחג הפסח בפני אלפי פעילי ליכוד וחברי מרכז ■ בנאומו תקף את גורמי אכיפת החוק וטען כי "הם מחפשים מחפשים ולא מוצאים אבל כאשר מוצאים משהו מובהק אצל מישהו אחר לא נוגעים בזה. כי יש כלל פשוט: לא ביבי, לא נוגעים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (ה') להרמת כוסית לחג הפסח בפני אלפי פעילי ליכוד וחברי מרכז. רק כמה ימים לפני חקירתו התשיעית והמורכבת בתיק 4000, זכה נתניהו לתשואות חמות מקהל הבית שלו. בקרב חברי הליכוד שוררת אוירת בחירות ורצון עז להגן על ראש הממשלה המכהן מזה 9 שנים רצופות. רוב בכירי הליכוד נכחו כולל יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, והשרים ישראל כץ, יריב לוין, זאב אלקין וכמעט כל חברי הכנסת של הליכוד.

בפתח הדברים פנה יו"ר הקואליציה דוד אמסלם ישירות לראש הממשלה ואמר: "עברנו 3 חודשים קשים מאוד, אני מדבר תמיד מהבטן ואני רוצה לאחל לך חג חירות אמיתי, שתוכל ממש לנוח כמו כל הורה בישראל עם רעייתך וילדיך, לנוח ממש מהכל".

עוד הוסיף כי חזר מביקור בקברי צדיקים ותפלל שיסתלקו כל חורשי מדינתנו ורעתנו.

נתניהו הודה לו ופנה לקהל תומכיו: ״חברה יקרה סוזאן אמרה לי מאיפה יש לך כוח להתעסק עם כל השטויות. הנה התשובה שלי: אתם הכוח שלי, אתם!״.

‫נתניהו המשיך בדבריו וקרא: "הדרך של הליכוד היא הדרך הנכונה שזוכה לתמיכה פעם אחר פעם בקלפי. מה זה 30 מנדטים? יהיו יותר. הליכוד היא התנועה הגדולה והחזקה בישראל. נוסיף להנהיג עוד שנים רבות״.

נתניהו החל לסקור את הסכמי הגג לדירות חדשות בדימונה: "עם 30 אלף דירות ש״הופכת לעיר מבוקשת״, בכל הארץ אומרים: תמשיך לחזק את המדינה, כדי לשמור עלינו, אנחנו איתך...אני לפעמים מכריח את אנשי הבטחון שלי לאפשר לי לעצור לאכול, לא הרבה סטייקים, פלאפל. אנשים מדברים איתי ״טוב לנו במדינה, רואים את ההישגים, אפילו שהתקשורת כל הזמן מנסה להסתיר את ההישגים״.

"יש מי שבוחר בחרוסת וזה הרוב ויש מי שבוחר במרור, וזה המיעוט. אזרחי ישראל מדרגים עצמם גבוה מאוד במדד האושר הלאומי, גבוה מעל בריטניה, צרפת וארה"ב".

"איך אני עולה בסקרים? כי אנחנו מסתכלים למציאות בעיניים. בלי עוצמה או קיום. רואים את התקיפות שלנו בגבולות, ביד חזקה ובזרוע נטויה. זו המדיניות שלנו מול כל איום ובמיוחד מול האיום האיראני. כך נאמתי בקונגרס, והיו מי שטענו כי עמידתי האיתנה תהרוס את היחסים שלי עם ארה"ב".

ראש הממשלה המשיך ואמר כי "הסיבה לתמיכה בי היא תחושת האי צדק ההולכת ומעמיקה. רבים בעם שומעים מה עושים לנו בתקשורת", אמר לקול צעקות בוז שנשמעו מהקהל, והמשיך "מרגישים שיש כאן משחק מכור. תחושת אי צדק, שמשהו לא בסדר, הם יודעים שאי אפשר לנצח אותנו בדרכים לא דמוקרטיות".

"לחץ בריוני על גורמי אכיפת החוק. מחפשים מחפשים ולא מוצאים אבל כאשר מוצאים משהו מובהק אצל מישהו אחר לא נוגעים בזה. כי יש כלל פשוט: לא ביבי, לא נוגעים. חברי כנסת לקחו ממוזס הצעת חוק לסגור את ישראל היום, מה שהיה מכניס קופה של כסף. הם קיבלו בתמורה סיקור מלטף בהיקפים עצומים עד היום.

"אני חושב שזה לא נכון להפוך יחס בין עיתונאים לפוליטיקאים למשהו שיש לחקור. אומרים שלא חוקרים את זה כי לא הוגשה תלונה רצינית, אבל בדרך הנה שמעתי שכן התקבלה תלונה. אבל זה הכלל - לא ביבי לא נוגעים".

"זו התמצית של תחושת האי צדק שמפעמת אצל רבים", הוסיף נתניהו, ונתן דוגמה נוספת לתקציבי פרסום עצומים שהעניקו שרי יש עתיד לידא בתמורה לסיקור מיטיב. לסיכום אמר נתניהו "לא היה כלום כי אין כלום".