קוק קורא לרגולציה על פייסבוק; מבקש מטראמפ סחר חופשי

"מדינות שאימצו פתיחות, סחר וגיוון הן המדינות שמצליחות באופן יוצא מן הכלל והמדינות שלא - לא מצליחות" אמר קוק ■ הוא אינו המנכ"ל היחיד שיוצא נגד פייסבוק; בסוף השבוע אלון מאסק מנכ"ל טסלה וספייסX מחק באופן הצהרתי את חשבונות הפייסבוק של שתי החברות

מנכ"ל אפל, טים קוק / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
מנכ"ל אפל, טים קוק / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

מנכ"ל אפל, טים קוק, קורא לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ לתמוך במדיניות סחר חופשי. "מדינות שאימצו פתיחות, סחר וגיוון הן המדינות שמצליחות באופן יוצא מן הכלל והמדינות שלא - לא מצליחות" אמר קוק במהלך פאנל בפורום ההתפתחות של סין בשבת, כשנשאל איזה מסר הוא רוצה להעביר לטראמפ.

הפורום שנערך בבייג'ין מאפשר לראשי עסקים בינלאומיים אפשרות לבנות מערכות יחסים עם בכירים בממשל הסיני. הגיעו אליו נציגים של גוגל, קוואלקום ואחרות. לפי הוול סטריט ג'ורנל, אפל תלויה ביחסים בין סין וארה"ב מכיוון שאייפון הוא מוצר שמעוצב ומתוכנן בארה"ב, ומיוצר בסין. בנוסף, סין מהווה את שוק הסמארטפונים הגדול בעולם, והיא שוק קריטי עבור אפל.

קוק התייחס בדבריו גם לפרשת דליפת המידע של 50 מיליון משתמשי פייסבוק לחברת קיימברידג' אנליטיקה. "אני חושב שהסיטואציה הזו מפחידה והפכה להיות כל כך גדולה שכנראה שרגולציה נדרשת כאן", אמר קוק לאחר שנשאל אם השימוש בדאטא צריך להיות מוגבל לאור התקרית בפייסבוק. קוק הוסיף כי לעסקים ולממשלות לא צריכה להיות את היכולת לדעת פרטים אישיים על חיים של אנשים. "היכולת של מישהו לדעת איפה גלשת במשך שנים, מי אנשי הקשר שלך, מי אנשי הקשר שלהם, מה אתה אוהב ולא אוהב וכל פרט אינטימי על חייך: מנקודת המבט שלי, זה לא צריך להתקיים" אמר.

קוק הוסיף כי "אנחנו מודאגים כבר כמה שנים מזה שאנשים בהרבה מדינות מסרו נתונים על עצמם כנראה בלי להיות מודעים לגמרי למה שהם עושים ולכך שנבנו עליהם פרופילים מפורטים, ומכך שיום אחד משהו יצוץ ואנשים ייפגעו מאוד ממה שנעשה בלי שהיו מודעים אליו. לרוע המזל התחזית הזו התגשמה יותר מפעם אחת".

קוק הוא לא המנכ"ל היחיד שיוצא נגד פייסבוק. בסוף השבוע אלון מאסק מנכ"ל טסלה וספייסX מחק באופן הצהרתי את חשבונות הפייסבוק של שתי החברות, כחלק מתנועת #deleteFacebook אך בשלב זה לא ברור אם המחיקה היא לצמיתות.