המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת: יום אדום באסיה

הדאו ירד אתמול, לאחר ששלשום רשם את העלייה החדה ביותר מאז אוגוסט 2015 • עפ"י דיווחים, שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און נפגש עם נשיא סין שי בבייג'ינג, הסכים לפרוק את ארצו מהגרעין וכן הביע נכונות להידבר עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ

אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה מעורבת. למעשה, פרט למדד הדאקס הגרמני, כל יתר הבורסות ננעלו במגמה חיובית. זאת חרף העובדה שהמסחר נפתח בירידות שערים, לאור הנעילה אמש בוול סטריט. באסיה מנגד, ננעל המסחר במגמה שלילית כאשר מדד ההאנג סאנג ירד בכ-2.5%.

 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ממשיך עם איומי מלחמת הסחר על סין שטלטלה את שווקי העולם בשבוע האחרון. בסוף השבוע אישר טראמפ את תקציב המדינה על אף שלא היה מרוצה ממנו, והחל לגבות מכסי מגן על יבוא פלדה ואלומיניום לארה"ב ממדינות ברחבי העולם - להוציא את ארגנטינה, אוסטרליה, ברזיל, קנדה, האיחוד האירופי, מקסיקו ודרום קוריאה.

רויטרס מדווח כי נשיא סין, לי קא שינג נאם אמש ואמר שסין וארה"ב צריכות להמשיך את השיחות כדי להמנע מהתפתחות המצב הנוכחי למלחמת סחר.

על פי דיווחים, שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, נפגש עם נשיא סין שי בבייג'ינג. ג'ונג און הסכים לפרוק את ארצו מהגרעין, וכן הביע נכונות להידבר עם דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב.

הניקיי היפני נפל ב-1.7%, לאחר שצנח מוקדם יותר בלמעלה מ-2%. הקוספי ירד ב-1.35%. סמסונג  נפלה בכ-2.5%, ו- SK Hynix התאוששה מהירידות שחוותה מוקדם יותר ורשמה עליות. מניות הרכב התנודדו ורשמו מגמה מעורבת. קאיה עולה בכ-3%.