קוריאה הצפונית חשודה בפריצה לבורסת קריפטו בדרום קוריאה

גורמי אכיפה בדרום קוריאה מייחסים לשכנה מצפון את קריסת בורסת הביטקוין ביום שלישי האחרון • ההערכות הן כי העיצומים על צפון קוריאה מביאים אותה לחיפוש אחר מקורות הון אלטרנטיביים

תקיפת סייבר מטעם צפון קוריאה / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
תקיפת סייבר מטעם צפון קוריאה / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

ביום שלישי האחרון קרסה בורסת הביטקוין, Youbit בסיאול שבדרום קוריאה.

גורמים במדינה מייחסים את התקיפה לשכנה - צפון קוריאה. לטענתם, הסיבה לתקיפה קשורה לסנקציות המוטלות על המשטר של קים ג'ונג און. הבידוד המדיני והכלכלי בו נמצאת המדינה, מביא אותה לחיפוש אחר דרכים 'יצירתיות' להשגת כספים. בהיבט זה הביטקוין, מהווה כר נוח לפעולה, הודות להיותו מטבע ניטרלי - חסר לאום וצבע.

מומחי סייבר מעריכים כי אישוש החשדות יכול לקחת שבועות רבים, זאת לאור המורכבות שבפיענוח קוד התקיפה שבאמצעותו נגרמה הפריצה לבורסה. אולם, התקיפה נראית דומה לזו שנעתה בחודש אפריל אשתקד, שבה ניסו פורצים צפון קוריאניים לפרוץ לבורסה, אך נכשלו. בפריצה הנוכחית השתמשו הפורצים בשם שונה, אך בדרך פעולה זהה, דבר אשר מגביר את החשדות נגד המדינה. בעקבות הפריצה, הגישה מפעילת הבורסה, חברת Yapian, בקשה להכרזה כפושטת רגל. 

בשנים האחרונות חלה עלייה במעורבות של צפון קוריאה בכל נושא הסייבר. ההערכות הן, שצבא הסייבר של המדינה מורכב מ-7,000 האקרים, המפוזרים בכל רחבי העולם. בשנתיים האחרונות עיקר הפעילות מתמקד בפעילויות בעלות רווח כלכלי, תוך התמקדות בניסיונות פריצה לבנקים, למוסדות פיננסיים, וכעת גם לזירות קריפטו - המאגדות תחתיהן כסף רב.