בן זוגה של זדנברג התפטר מתפקיד יו"ר נשיאות ועידת מרצ

אורי זכי הודיע הערב כי בישיבת הנשיאות הקרובה של מרצ, מיד אחרי חג הפסח, הוא יתפטר מתפקידו כיו"ר נשיאות הועידה • "החלטתי לעשות זאת לאור בחירתה של בת זוגי תמר לתפקיד יושבת-ראש המפלגה"

חברת הכנסת תמר זנדברג / צילום: שאטרסטוק
חברת הכנסת תמר זנדברג / צילום: שאטרסטוק

אורי זכי, בן זוגה של יו"ר מרצ  תמר זנדברג, הודיע היום (ה') שהוא מתפטר מתפקיד יו"ר נשיאות ועידת מרצ. בימים שאחר היבחרה של זנדברג גברה הביקורת הציבורית על אופן ניהול הקמפיין שלה, ההתייעצויות שהיא קיימה עם היועץ משה קלוגהפט, תוך שהיא מסתירה זאת מיועציה בשכר ומשאר עוקביה ותומכיה. בנוסף הושמעה גם ביקורת קשה בנוגע לניהול הצמוד של המפלגה, על ידי מי שהם בני זוג.

הערב הודיע זכי שבישיבת הנשיאות הקרובה של מרצ, מיד אחרי חג הפסח, הוא יתפטר מתפקידו כיו"ר נשיאות הוועידה. "החלטתי לעשות זאת לאור בחירתה של בת זוגי תמר לתפקיד יושבת-ראש המפלגה, כדי למנוע ולו מראית עין למקרה שיהיו בעתיד החלטות הקשורות ביו"ר המפלגה. יש לכולנו משימה גדולה להחזיר את השמאל למגרש ולנצח בבחירות. אני משוכנע שנעשה זאת בהובלתה של תמר ואני מגוייס כולי למטרה זו" כתב זכי במייל ששלח לחברי הועידה.

זכי השאיר את אופציית ההתמודדות לרשימת מרצ בעתיד כפתוחה. "אני חבר ופעיל במרצ זה 15 שנה. במרוצת השנים שימשתי בתפקידים שונים כיו"ר צעירי מרצ, סגן נשיא צעירי האינטרנציונל הסוציאליסטי, חבר הנהלה וכיו"ר נשיאות הוועידה. בכוונתי להמשיך ולהיות פעיל ולהתמודד על תפקידים במרצ, ככל שציבור החברים ייתן בי אמון" הוא כתב.

במערכת הבחירות הקודמת, ב 2015, התמודד זכי ברשימה והגיע אף למיקום גבוה יחסית, העשירי. אולם שיטת הבחירות שונתה לפני כמה חודשים וכעת למרצ יש מעל ל 30 אלף מתפקדים, והמפקד של המפלגה עדיין פתוח לכל מי שירצה להתפקד ולהשפיע על דירוג המועמדים בפריימריז שיערכו במהלך השנה הקרובה, לכשיוודע מתי יערכו הבחירות הבאות לכנסת.