ספוטיפיי יוצאת להנפקה מסקרנת בצל חולשת מניות הטכנולוגיה

ספוטיפיי תבצע הנפקה ישירה של מניות לציבור, כלומר ללא חתמים וללא בנקאי השקעות, מה שאמור להבטיח מחיר אטרקטיבי יותר לציבור

אפליקצית ספוטיפיי / צילום: שאטרסטוק
אפליקצית ספוטיפיי / צילום: שאטרסטוק

אפליקציית שירותי המוזיקה הפופולרית, ספוטיפיי, תצא להנפקה מחר (ג'), וזאת למרות חולשת מניות הטכנולוגיה. ספוטיפיי תונפק בהנפקה ישירה לציבור תחת הסימול SPOT.

ספוטיפיי מתכוונת לגייס 40-50 מיליון דולר באמצעות מכירה ישירה של מניות, ומחר המניה אמורה להתחיל להיסחר. על-פי ההערכות, בשל העובדה כי חתמים ובנקאי השקעות לא ייקחו חלק בהנפקה, היא תותיר למשקיעים שולי רווח של 4% ביום המסחר הראשון.

יש לציין כי מקובל שהנפקת מניות שמתבצעת באופן מסורתי באמצעות חתמים ובנקאי השקעות, מתבצעת בהנחה של 4%-5% שבדרך-כלל נשארים אצל הבנקאים, אולם ספוטיפיי לקחה על עצמה סיכון גדול כשהעדיפה הנפקה ישירה של מניות, מה שעלול ליצור מצב בו הציבור לא ייחשף באופן מספק להנפקה, וכך הביקושים יהיו נמוכים מכפי שהם היו צפויים להיות לו הייתה מבצעת את ההנפקה באופן מסורתי.

כך או אחרת, ההנפקה מתבצעת בימים לא קלים למניות הטכנולוגיה, שסובלות מסנטימנט שלילי לאחר דליפת המידע מפייסבוק והמלחמה הגלויה שהכריז נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על אמזון.

יש לציין כי שתי הנפקות חברות הטכנולוגיה המעניינות ביותר בשנתיים האחרונות היום של סנאפ (הנפקה שנחשבה להצלחה ביומה הראשון, אך מאז החברה לא מוצאת תחתית); וההנפקה השנייה הייתה בחודש שעבר של דרופבוקס, חברה עם מודל עסקי מובן וביצועים שהולכים ומשתפרים, וזאת לעומת סנאפ שהנפיקה מניות נחותות (מבחינת זכויות) והייתה אמורה לפצח את דור דור ה-Z, אך נכון להיום אינה עומדת בציפיות הגדולות שתלו בה.