משרד התקשורת שוב מתגמש כשמדובר בהוט

המשרד מחייב את הוט לפרוס תשתיות בשני יישובים • ביישובים נוספים מתיר לה המשרד לספק שירותי אינטרנט דרך הסלולר וטלוויזיה עם גבי תשתיות בזק

איוב קרא וטל גרנות-גולדשטיין / קרדיט: משרד התקשורת
איוב קרא וטל גרנות-גולדשטיין / קרדיט: משרד התקשורת

מכל בליל ההודעות והדיסאינפורמציה סביב סוגיית הפריסה האוניברסלית של הוט, נדמה כי יותר מכל, משרד התקשורת אינו מסוגל או שאינו רוצה לטפל באמת בתפוח האדמה הלוהט הזה. התוצאה היא שהמשרד ממשיך בשיטת הסלמי וכל פעם מנסה להרוויח זמן במקום לנסות ולמצוא פתרון ארוך טווח שיחייב את החברה לעמוד בדרישות סבירות של השלמת הפריסה האוניברסלית שלה.

היום מודיע המשרד כי הוא מאריך להוט את הדחייה בהשלמת חובת הפריסה בעוד שנה, ואולם במהלך תקופה זו הוט תחויב למתן שירות מיידי ב-4 יישובים באמצעות תשתית סלולרית של הוט מובייל וביצוע פריסה פיזית של תשתית ב-2 יישובים וב-5 קיבוצים על פי הפירוט הבא: הוט טלקום תספק באופן מידי את שירותיה באמצעות הסלולר של חברת הבת שלה הוט מובייל, ביישובים הבאים: רהט, בית ג'אן, חספין, טל-אל. הוט תחויב לפרוס תשתיות (פיזיות) תוך 15 חודשים ביישובים: עין-יהב ובית מאיר. במקביל, החברה תפרוס תשתיות תשתית ב-5 קיבוצים, לכל הפחות, מבין רשימת קיבוצים, שיהיו מעוניינים ברכישת שירותיה ובכפוף לקיומו של הסכם מוסדי עם הקיבוץ.

הוט הבהירה כי השירותים בארבעת היישובים יינתנו באיכות ובתכונות דומות לשירותים הניתנים על ידה ביישובים שבהם יש פרישה של תשתיותיה, וזאת בהסתמך על הביקוש הצפוי להערכתה לשירותיה בארבעת היישובים. שירות האינטרנט והטלפון יסופקו בטכנולוגיה סלולרית בתקן דור 4 ו 4+ באמצעות ראוטר סלולרי בבית הלקוח במהירות הורדה עד 100 מגה, מהירות העלאה עד 2 מגה ונפח גלישה ללא הגבלה. במלים אחרות ההודעה של המשרד אומרת ששירותי טלוויזיה רב-ערוצית, הוט תוכל להמשיך ולספק על גבי התשתיות של בזק, ובמילים אחרות היא לא תחויב לפרוס תשתיות קוויות מעבר להסכם הנוכחי, כאשר בנוסף היא מקבלת הקלה נוספת וספק שירותי אינטרנט על גבי הסלולר שזה מוצר נחות ואינו בר השוואה ואפקטיבי לסיב תקשורת נייח.

לא ברור מדוע משרד התקשורת לא התעקש שהוט תחויב לספק שירותי תקשורת על גבי תשתיות אלחוטיות שאינן סלולריות שמאפשרות העברות קצבים של עד 1 גיגה ויותר. תשתיות וטכנולוגיות אלה נועדו בדיוק כדי להשלים פריסת סיבים במקומות שבהם קשה לעשות זאת באמצעות חפירות והטמנה של סיבים.

עמותת הצרכנים הצלחה גם כן מנהלת מאבק בנושא הפריסה של הוט ודורשת מהמשרד שיפסיק לוותר לחברה ויחייב אותה בפריסה מלאה. העמותה יוצאת בקמפיין גיוס המונים שבו היא קוראת "בואו לעשות איתנו צדק צרכני - ביחד נפרק את מונופול בזק בכ-230 יישובים. הוט מפרה את החוק, משרד התקשורת יושב בחיבוק ידיים, בזק מרוויחה ואנחנו מפסידים. אנו מזמינים אתכם לקחת חלק במאבק ליצירת תחרות אמיתית בשירותי התקשורת הנייחת (אינטרנט, טלפון וטלוויזיה) ובפירוק מונופול בזק בכ-230 יישובים, המונים יחד קרוב למיליון תושבים".