פסח 2018: 1.5 מיליון איש טיילו בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים

רשות הטבע והגנים מדווחת על גידול של 25% בתנועת המטיילים בשמורות הטבע והגנים הלאומיים במהלך חג הפסח וחול המועד • איפה טיילו הכי הרבה?

מטיילים בגן הלאומי הרודיון / צילום: דן פרקש, רשות הטבע והגנים
מטיילים בגן הלאומי הרודיון / צילום: דן פרקש, רשות הטבע והגנים

לא רק חו"ל: גידול של 25% בתנועת המטיילים בשמורות הטבע והגנים הלאומיים במהלך חג הפסח וחול המועד 2018. כמיליון וחצי מטיילים פקדו את השמורות השונות ובעיקר את הבניאס, שניר ושמורת הטבע עין-גדי, בה ביקרו 34,000 איש. עוד ביקרו בגנים הלאומיים ירקון, מצדה וגן לאומי קיסריה, בו ביקרו כ-48 אלף מטיילים.

מחצית מהמטיילים העבירו את זמנם בטבע באזור הצפון (גליל תחתון וגליל עליון). הודות למזג-האוויר הנוח, הפריחה וזרימות המים בנחלים ובמעיינות, רבבות משפחות יצאו לטיולים רגליים באזור הגליל התחתון והגליל העליון.

ברשות הטבע והגנים מציינים גם מגמת עלייה בהיקפי הלינות בחניוני הלילה של הרשות, כאשר במהלך החג לנו כ-100 אלף מטיילים בחניוני הלילה בשטח.

במהלך חג הפסח וחול המועד צוינו כ-45 אירועי חילוץ של מטיילים בשמורות טבע וגנים לאומיים בשל פציעות, פגיעות גפיים, התייבשות, תשישות או איבוד הדרך. בין האירועים שבלטו היו כ-50 מטיילים, רובם ילדים מיובשים ותשושים ללא מים, שחולצו בנחל פרת. ילד כבן 8 שטייל בקבוצה עם מדריך מחוגי סיור בהר הנגב החליק ונפצע לאחר שסטו למרחק רב מהשביל המסומן הוא חולץ במסוק. אירוע טרגי התרחש לתייר כבן 78 שביקר עם קבוצה מאורגנת באתר הטבילה. התייר התמוטט ומת בחניית האתר לאחר הליכה קצרה מקו המים לאוטובוס. המטייל טופל על-ידי צוותי רפואה של צה"ל ומד"א, אך חרף המאמצים להצילו נאלצו לבסוף לקבוע את מותו.

עוד מדווחים ברשות כי בין אירועי החילוץ בולטים המקרים שנגרמו עקב הליכה עם סנדלים או נעליים לא מתאימות לטיול בשטח, ללא כובע/כיסוי ראש וללא מים בכמות הנדרשת.