הותר לפרסום: שמעון סוסן נעצר היום במסגרת פרשת השחיתות

סוסן, ראש המועצה האזורית חבל מודיעין, המקורב לשר כחלון, נעצר היום במסגרת פרשת שחיתות חדשה, בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס

שמעון סוסן / צילום: אמיר מאירי
שמעון סוסן / צילום: אמיר מאירי

הותר לפרסום: ראש המועצה האזורית חבל מודיעין, שמעון סוסן, המקורב לשר האוצר משה כחלון, נעצר היום (ב') במסגרת פרשת שחיתות חדשה, בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס. בית המשפט השלום בראשון-לציון (השופט עמית מיכלס) האריך הערב את מעצרו של סוסן ב-3 ימים נוספים.

סוסן הוא אחד מהחשודים בפרשיית השחיתות שנחשפה הבוקר, בה מעורבים גורמים בכירים במועצה האזורית חבל מודיעין, ובהם מנכ"ל המועצה, יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ועוד.

בין היתר חשוד סוסן כי בתור ראש מועצה, דאג לכך שחברת "עד הגג", בבעלותו של קבלן השיפוצים אמיר גרשום, חשוד נוסף בפרשה וחבר של סוסן מזה עשרות שנים, תקבל תיעדוף במכרזים אותם מפרסמת המועצה האזורית.

חשד נוסף שעלה הוא כי החברה שבבעלותו של גרשום ביצעה שיפוצים בביתו של סוסן, מבלי לקבל תשלום מלא עבורם. חשד נוסף שנבדק הוא כי סוסן קיבל הנחה משמעותית ברכישת רכב סיאט לבתו.

לפי בקשת המשטרה להארכת מעצרו של סוסן, יש כנגד סוסן חשדות רבים, ובהם: קשירת קשר לפשע או עוון, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, עבירות על חוק חובת מכרזים, סחיטה באיומים, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון, עבירות לפי פקודת מס הכנסה ועוד.

על-פי המפורט בבקשת המשטרה, בתקופה בה כיהן סוסן כראש המועצה האזורית חבל מודיעין, הוא ביצע שורה ארוכה של עבירות במסגרת תפקידו ביחד עם אחרים, תוך שימוש לרעה בכוח המשרה. השופט מיכלס הביע את צערו לכך ששוב מובא למעצר ראש ראשות מקומית החשוד בעבירות חמורות.

בית המשפט ציין כי לאחר שעיין בתיקי החקירה, הוא מצא כי קיים חשד סביר לכך שהחשוד קשור בקשר ישיר או עקיף למרבית הפרשיות שנחקרו. עוד הוסיף בית המשפט כי חומר החקירה "הוא רב, מגוון ומבוסס על מקורות חקירתיים רבים". בית המשפט סבר כי עילת המעצר הנטענת, חשש כי סוסן ישבש את החקירה, מתקיימת ולא הוזמה על-ידי בא-כוחו של סוסן, עו"ד עופר ברטל. לסיום, בית המשפט על הורה הארכת מעצרו של סוסן עד ליום חמישי (12.4.18).

חשוד נוסף שבית המשפט הורה על הארכת מעצרו הוא מנכ"ל המועצה האזורית, יוסי אלימלך. אלימלך חשוד במספר פרשיות של מרמה והפרת אמונים, ומיוחסות לו, בין השאר, עבירות לפי חוק חובת מכרזים, כאשר לפי החשד, אלימלך היה מעורב בהטייתם של מכרזי המועצה במספר מקרים.

בנוסף חשוד אלימלך בעבירות לפי החוק למניעת הטרדה מינית, כאשר לפי החשד הטריד אלימלך מילולית מספר נשים, ככל הנראה עובדות המועצה. בהקשר זה נחשף כבר במהלך הדיון בהארכת מעצרו כי אלימלך הודה בעובדות בפרשה זו במהלך חקירתו. בהקשר זה האחרון, חשף בא-כוחו של אלימלך, עו"ד אופיר סטרשנוב, במהלך הדיון בהארכת מעצרו של אלימלך, כי לפני כ-4 חודשים קיבל אלימלך מכתב סחיטה, ככל הנראה מאחת המתלוננות בפרשה.

מעצרו של אלימלך הוארך על-ידי בית המשפט ב-3 ימים נוספים, עד ליום רביעי הקרוב.

יוסי אלימלך / צילום: אמיר מאירי
 יוסי אלימלך / צילום: אמיר מאירי

בפרשה, קיימים מספר רב של חשודים, שטרם הובאו להארכת מעצר. מדובר בחקירה המנוהלת על-ידי משטרת ישראל, בשיתוף-פעולה מלא עם חקירות מס הכנסה ירושלים ברשות המסים ובליווי פרקליטות מחוז מרכז ומתמקדת בתופעת השחיתות הציבורית. החקירה התנהלה בחודשים האחרונים כסמויה והבוקר עברה לשלב הגלוי שלה.