פאלו-אלטו נטוורקס רכשה ב-100 מיליון דולר את הסטארט-אפ הישראלי סקדו

סקדו פיתחה פלטפורמה רחבה לאיסוף, שמירה וניתוח אוטומטי של מידע, שבעקבות העסקה תשלים את מערכת האבטחה של פאלו-אלטו

פאלו-אלטו נטוורקס רכשה את הסטארט-אפ הישראלי סקדו (Secdo) בכ-100 מיליון דולר. לפי מקורבים לסקדו, רוב התמורה שולמה במזומן והיתר באמצעות מרכיב מנייתי.

סקדו פיתחה פלטפורמה רחבה אשר אוספת ושומרת, באופן רציף, את כל המידע על השימוש בעמדות הקצה. את המידע היא מנתחת באופן אוטומטי באמצעות שימוש במנוע ניתוח וחקירה המוגן פטנטים. הפלטפורמה משמשת ארגונים, ומאפשרת לצוותי אבטחת המידע של הארגונים, לחקור ולאמת כמות רבה של התראות בצורה מהירה.

הרכישה מוסיפה את יכולות איסוף וחקירת המידע של סקדו, למוצר Traps לאבטחת המידע לנקודות קצה של פאלו-אלטו. בסקדו מסבירים שפאולו-אלטו התעניינה ברכישה משום ששני המוצרים משלימים זה את זה.

"אנחנו מאמינים שצוותי אבטחת מידע זקוקים לכלי המתקדם והעקבי ביותר בנוגע לאבטחת נקודות קצה. עם הפתרון של סקדו כחלק מהפלטפורמה של פאלו אלטו נטוורקס, אנחנו נאיץ את היכולת לזהות ולמנוע מתקפות אבטחת מידע בענן, בתחנות הקצה וברשת" מסר מארק מקלולין, יו"ר ומנכ"ל פאלו אלטו נטוורס.

סקדו אוספים את מה שקורה בתחנות הקצה לאורך זמן ומנתחים את המידע הזה בשרת המרכזי, מה שמאפשר לה לעשות שני דברים. ראשית היא מסוגלת לזהות תקיפות, ובנוסף לתת תמונה מלאה של מה שקרה עד עכשיו. שני הדברים הללו נעשים באופן אוטומטי באמצעות המנוע האנליטי של החברה. את המידע הזה סקדו אוספים ומחברים לתמונה מלאה לכל אירוע בנפרד. התמונה הזאת מוצגת בזמן אמת למשתמש הקצה.

בנוסף, סקדו אוספת את המידע על התקפות עבר כדי לספק שיטות טיפול והסרת איומים, באופן שלטענתם, מחזיר את עמדת הקצה ואת הרשת הארגונית למצב של טרום תקיפה.

עד לרכישה גייסה סקדו מעל 11 מיליון דולר, בסבב סיד של 3 מיליון דולר וסבבב A של 8 מיליון דולר. את סבב A הובילה קרן RDC (בבעלות משותפת של אלרון ורפאל), וכן השקיעו בחברה קרן הון הסיכון של איל עופר O.G. Tech Ventures ואיינג'לים, בינהם מריוס נכט, ממייסדי צ'ק פוינט, ומייסדי חברת אנוביט, פרופ' אודי ווינשטיין, ד"ר אופיר שלוי ואריאל מייסלוס.

קרן RDC היא המשקיע הגדול ביותר בסקדו והחזיקה עד כה 20% מהחברה. היא השקיעה 5 מיליון דולר בסה"כ, ול"גלובס" נודע כי ההחזר שלה מהעסקה יעמוד על 18 מיליון דולר. בנוסף, קרן ההשקעות של אייל עופר החזיקה כ-10% בחברה. יו"ר אלרון אדוארדו אלשטיין מסר בעקבות העסקה כי תחום הסייבר יהיה מבחינת החברה מנוע צמיחה משמעותי לשנים הקרובות.

סקדו הוקמה ב-2015 על ידי שי מורג (38) וגיל ברק (31), שניהם יוצאי יחידת העילית 8200. החברה מעסיקה כיום כ-70 עובדים, 50 מתוכם במרכז הפיתוח של החברה ברעננה ועובדים נוספים בארה"ב ובבריטניה. בעקבות הרכישה, עובדי החברה צפויים להשתלב בפאלו-אלטו נטוורקס.

פאלו-אלטו נוסדה על ידי ניר צוק, יוצא צ'ק פוינט, והיא המתחרה הישירה של סקדו. בארבע השנים האחרונות זינק שוויה של פאולו אלטו מכ-6 מיליארד דולר ל-14 מיליארד דולר. מספר לקוחות החברה עומד על כ-45 אלף, וצומח בכ-2,000 מדי חודש. מספר העובדים בחברה עומד על כ-5,000 וממשיך לצמוח בכמה מאות מדי רבעון. הכנסותיה בשנה הפיסקלית שעברה עקפו את אלה של צ'ק פוינט ועומדות על 1.76 מיליארד דולר, לעומת 1.74 מיליארד דולר לצ'ק פוינט.