קרדיט סוויס: פאלו אלטו בהמלצה שלילית על אף רכישת סקדו

לדברי כלכלני בנק ההשקעות, "השאלה בנוגע ליכולת החברה לפצות על השפעת ההאטה בצמיחה של שוקי הליבה נותרת בעינה, לאור גודלה של סקדו"

ניר צוק. ירידה חדה בשכר / צילום: תמר מצפי
ניר צוק. ירידה חדה בשכר / צילום: תמר מצפי

כלכלני קרדיט סוויס שוב מרוצים מרכישה שמבצעת חברת אבטחת הסייבר פאלו אלטו - אך נותרים בהמלצה שלילית על מניית החברה. פאלו אלטו נטוורקס , שלפני פחות מחודש הודיעה על רכישת החברה האמריקאית Evident.io מתחום מחשוב הענן תמורת 300 מיליון דולר, הודיעה על רכישת הסטארט-אפ הישראלי Secdo, בעסקה שהוערכה ב-100 מיליון דולר. לפאלו אלטו היו בסוף הרבעון האחרון מעל 1.6 מיליארד דולר בקופה, כך שלא אמורה להיות לה כל בעיה לממן את שתי הרכישות ממקורותיה העצמיים.

פאלו אלטו הוקמה על-ידי ניר צוק, המשמש כמנהל הטכנולוגי של החברה, והיא מנוהלת כיום על-ידי מארק מקלפלין. החברה מספקת פתרונות לאבטחת סייבר עבור ארגונים, ונסחרת בבורסת ניו-יורק לפי שווי שוק של כ-17.2 מיליארד דולר, מעל שוויה של המתחרה הגדולה צ'ק פוינט, שנסחרת בנאסד"ק בשווי 16.8 מיליארד דולר.

אגב, אחד ממייסדי צ'ק פוינט ומי שמכהן כיו"ר החברה, מריוס נכט, הוא אחד מהמשקיעים בסקדו, שנרכשה כעת על-ידי פאלו אלטו.

בקרדיט סוויס כתבו בתגובה לרכישת סקדו, כי "אנחנו מריעים לפאלו אלטו על עוד גיוון שהיא מבצעת בעסקיה", שממוקדים כיום בתחום אבטחת הרשת. עם זאת, הם מוסיפים, כי "השאלה בנוגע ליכולת החברה לפצות על השפעת ההאטה בצמיחה של שוקי הליבה נותרת בעינה, לאור גודלה של סקדו". טיעון דומה העלו בקרדיט סוויס לאחר הדיווח על רכישת Evident.io.

בקרדיט סוויס מציינים כי סקדו הוקמה ב-2014 על-ידי המנכ"ל שי מורג והמנהל הטכנולוגי גיל ברק, בוגרי 8200, ומוסיפים כי הפתרונות של סקדו משלבים גילוי ותגובה בנקודות הקצה עם אוטומציה של אבטחה. להערכתם, ברגע שהפתרונות של החברה הנרכשת ישולבו בפתרונות הקיימים שמציעה פאלו אלטו ללקוחותיה, ייווצר מקור חדש של מידע.

"צוות המהנדסים של סקדו יצטרף לפאלו אלטו, וישלים את ארגון המו"פ שלה. אנחנו מאמינים שבכך החברה מעמיקה את יכולותיה בנקודות הקצה", כותבים כלכלני הבנק.

להערכתם, סקדו, המעסיקה 68 עובדים, רשמה הכנסות של 14.6 מיליון דולר ב-12 החודשים האחרונים, כך שתרומתה להכנסות פאלו אלטו תהיה זניחה.

בכל מקרה, המלצת קרדיט סוויס למניית פאלו אלטו היא "תשואת חסר" במחיר יעד של 150 דולר, שנמוך ב-19.7% ממחיר המניה.

סקדו (Secdo)
שנת הקמה: 2015.

מייסדים: שי מורג וגיל ברק.

מס' עובדים: 70.

מיקום: רעננה, ישראל, ארה"ב ובריטניה.

משקיעה מרכזית: RDC.

גיוסים עד כה: 11 מיליון דולר.

רכישה: כ-100 מיליון דולר.