ריקול ממשרד הבריאות למשחות שיניים קולגייט ביבוא מקביל

לפי הודעת המשרד, "הציבור מתבקש שלא לעשות שימוש במוצר זה, שהרכבו ואיכותו אינם ידועים, ולהחזירו לנקודות המכירה" • האזהרה מגיעה לאור העובדה שהמשחות האמורות לא קיבלו את רישיון משרד הבריאות

משחת שיניים קולגייט / צילום: שאטרסטוק
משחת שיניים קולגייט / צילום: שאטרסטוק

משרד הבריאות יוצא בקריאת אזהרה מפני שימוש במשחות שיניים של קולגייט שהגיעו ארצה ביבוא מקביל. מדובר במשחות "Colgate Total Deep Clean" ו-"Colgate Total Visible Action" מתוצרת קולגייט פלמוליב פולין.

על גבי שתי משחות השיניים נרשם בתווית כי הן מיוצרות בקולגייט פלמוליב יוון, מיובאות על-ידי בית הספר מ.ל בע"מ ומשווקות על-ידי אימפורטים שיווק בע"מ.

לפי הודעת משרד הבריאות, "הציבור מתבקש שלא לעשות שימוש במוצר זה, שהרכבו ואיכותו אינם ידועים, ולהחזירו לנקודות המכירה". האזהרה מגיעה לאור העובדה שהמשחות האמורות לא קיבלו את רישיון משרד הבריאות".

עוד מזכירים במשרד כי "יש לבדוק היטב כי התמרוקים בהם נעשה שימוש הם תמרוקים מאושרים בלבד, שאינם מכילים חומרים נוספים שהרכבם לא נבדק ובטיחותם לא ידועה. ניתן לבדוק באתר האינטרנט של משרד הבריאות במאגר התמרוקים את קיומם של רישיונות לתמרוקים ואת מטרת השימוש המאושרת".

חברת אימפורטים מסרה בתגובה למשרד הבריאות: "החברה לא שיווקה או מכרה את משחות השיניים שבנדון. חברתנו מייבאת מאות מוצרים שהם מוצרים מפורסמים כגון אבקת כביסה אריאל, טייד, נוזל כליו לסוגיו, מוצרי אג'אקס וכדומה. אנו נתקלים באינספור זיופי מדבקות על שמנו על המוצרים הנ"ל, ואין בכוחנו לעשות דבר".

מחברת בית הספר מ.ל נמסר למשרד הבריאות: "אין לחברתנו שום קשר להפצתן או הבאתן לארץ של משחות השיניים מסוג קולגייט ויזיבל אקשן וקולגייט דיפ קלין המשווקות ללא רישיון. איננו מייבאים אותן, ואיננו מקיימים כל יחסי מסחר עם המשווקים המצוינים על גבי המדבקה המוטבעת על המוצרים. השימוש בשמנו הטוב במרמה חמור מאוד, ואנו מקווים ומצפים כי זהותו של המשתמש תתברר, והוא יבוא על עונשו. בית הספר מ.ל בע"מ היא חברה המייבאת ומשווקת תמרוקים ומוצרים רבים על-פי כל התקנים והנהלים על-פי חוק, ואין באמתחתנו וגם לא יהיה בעתיד אף לא מוצר אחד המשווק ללא רישיון, אישור ו/או תקן מתאים. אנו בחברת בית הספר מ.ל בע"מ מכחישים כל קשר לפרשיה זו". 

משסטוביץ, יבואנית קולגייט, נמסר: "המשחות לגביהן נעשה ריקול הן מיבוא מקביל. כל המשחות המשווקות על-ידי שסטוביץ, היבואן הרשמי, הן ברישיון משרד הבריאות ובהתאם לדין".