ירידות בסיום המסחר בוול סטריט; הנפט בשיא של 4 שנים

פורסמו תוצאות הבנקים הגדולים שעמדו בתחזיות המוקדמות, אך המשקיעים חוששים מהעתיד • אילון מאסק: טסלה תעבור לרווחיות ולתזרים חיובי ברבעונים השלישי והרביעי של השנה

בניין הבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
בניין הבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

לאחר פתיחה חיובית, סגרו היום (ו') המדדים בניו-יורק בירידות. אתמול הסתיים המסחר במגמה חיובית. עונת הדוחות לרבעון הראשון נפתחת היום. 

 

התקיפה הצפויה (או שלא) של ארה"ב ושאר החברות במועדון העולם החופשי על סוריה, בתגובה למתקפה הכימית של בשאר אסאד על בני עמו, ממשיכה לעמוד במרכז. ביומיים האחרונים מתפרסמות ידיעות על כך שרוסיה הוציאה כלי שייט התקפיים מבסיסיה בסוריה, מה שגורם להערכות כי פוחת הסיכון להסתבכות מלחמתית של רוסיה עם שאר העולם.

מעבר לכך, הנשיא טראמפ פרסם אתמול בטוויטר שהוא לא נקב במועד מדויק לתקיפה בסוריה, מה שמגביר את ההערכות שטראמפ, שמיטיב לנהל מלחמות בטוויטר, מתקשה להוציא אותן לפועל - דבר המצמצם את החששות לאיזו פעולה אגרסיבית נגד סוריה.

כאמור עונת הדוחות התחילה היום, כשהבנקים הגדולים בארה"ב וולס פארגו , סיטיגרופ  וג'יי.פי מורגן פרסמו את התוצאות שלהם לפני פתיחת המסחר. בסך הכל מעריכים האנליסטים כי החברות במדד S&P 500 ידווחו על גידול ממוצע של 17% ברווחים לעומת הרבעון המקביל אשתקד. 

מניית נטפליקס  ריכזה עניין בעקבות המלצה חיובית מכלכלני דויטשה בנק. 

אם בתחילת השנה העריכו האנליסטים עלייה ממוצעת של 10% ברווחים, הרי שכיום הצפי הממוצע עומד על שיפור של 24% ברווחי החברות בתחום הפיננסים, והבנקים צפויים להציג עלייה ממוצעת של 28.5%.

אילון מאסק כתב הערב כי טסלה , ספינת הדגל של החברות שבבעלותו, תעבור לרווחיות ולתזרים חיובי כבר עוד השנה ותציג את הנתונים החיוביים כבר בדוחות הרבעון השלישי של השנה.

אנליסטים בניו-יורק פרסמו הערב ניתוח על התנהגות מניות הטכנולוגיה בעקבות דליפת המידע חסרת התקדים מפייסבוק . אסור לזלזל במה שקרה כאן אבל בשורה התחתונה, כותבים האנליסטים, כי שאר מניות הטכנולוגיה סבלו מתגובת יתר בגלל פייסבוק. "פייסבוק היא לא כל עולם הטכנולוגיה, היא אמנם מובילה את הענף אך היא לא משקפת את מצבו לכל האורך" כתבו האנליסטים.