פואמיקס הודיעה על גיוס של 16.2 מיליון דולר מקרן אורבימד

פואמיקס הישראלית, המתמחה בייצור תרופות על בסיס קצף למחלות עור, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 157 מיליון דולר

פואמיקס/ צילום: תמר מצפי
פואמיקס/ צילום: תמר מצפי

חברת פואמיקס הישראלית, המפתחת תרופות על בסיס קצף למחלות עור, הודיעה על גיוס של 16.2 מיליון דולר מקרן אורבימד. ההשקעה בחברה, הנסחרת בנאסד"ק, בוצעה דרך קרן אורבימד העולמית באמצעות קרנות הגידור שלה, ולא דרך אורבימד ישראל. פואמיקס נסחרת לפי שווי של 157 מיליון דולר. ההנפקה בוצעה לפי מחיר של 5.5 דולר, פרמיה של 4.3% על מחיר השוק.

לפואמיקס שני מוצרים אשר אמורים להסתיים השנה. המוצר העצמאי של החברה לטיפול באקנה צפוי לסיים ניסוי קליני ב-1500 חולים ותוצאות הניסוי אמורות להתפרסם עד סוף הרבעון השלישי של 2018. בשנה שעברה, מוצר זה סיים שני ניסויים בכ-750 מטופלים, שהתנהלו במקביל משום שהחברה לא רצתה להמתין עם ההגעה לשוק. אולם, באחד הניסויים לא הושגו כל היעדים העיקריים (ואילו בניסוי השני הם הושגו). לכן החליטה החברה לערוך ניסוי מאשש גדול יותר, בתקווה לוודא כך שהיעד יושג (שכן הגדלת מספר המשתתפים מאפשרת לראות אפקט טיפולי בקלות רבה יותר, בהנחה שאפקט כזה אכן קיים).

מניית החברה איבדה כ-60% משוויה לאחר ההודעה על הכישלון באחד הניסויים במרץ האחרון, והיום היא עדיין נסחרת במחיר הנמוך בכ-46% ממחירה לפני ההודעה על תוצאות הניסוי.

במקביל עורכת החברה שני ניסויי שלב III במוצר עצמאי למחלת העור רוזצאה, במתכונת דומה לניסוי המקורי של המוצר לאקנה - 750 חולים בשני ניסויים שמתנהלים במקביל. תוצאות מניסויים אלה אמורות להתפרסם עד סוף השנה.

לפואמיקס 76 מיליון דולר בקופה כך שההשקעה בוצעה פחות לשם מימון מיידי של הניסויים הקליניים שאותם מנהלת החברה כעת ויותר לשם הכנסת משקיע מוביל וכן לשם התרחבות למוצרים נוספים.

פואמיקס נהנית מהכנסות ממוצר נוסף לרוזצאה שמוסחר לחברת באייר. מוצר זה היה אמור על פי החברה להניב לה הכנסות של כ-10 מיליון דולר בשנה. באייר משווקת את המוצר, שכבר קיבל אישור לשיווק, והיא מחליפה בהדרגה את המוצר הקיים שלה לרוזצאה במוצר זה. בשנה הבאה צפויה ההחלפה להגיע ל-100%, כפי שהתחייבה באייר לפואמיקס.