נעילה מעורבת באירופה; הנפט מתקרב ל-70 דולר

אמש פורסם ספר הבז' שסוקר את הכלכלה האמריקאית • 80% מחברות ה-S&P 500 שפרסמו דוחות הציגו ביצועים טובים

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

נעילה מעורבת היום (ה') בבורסות אירופה. בסך הכל הנתונים שפועלים לטובת השווקים העולמיים אינם פוסחים על השווקים באירופה והם: דוחות כספיים חיוביים, רגיעה במתיחות בסוריה ואופטימיות לקראת פגישת טראמפ ונשיא צפון קוריאה.

יחד עם זאת, הנפט ממשיך לעלות ונושק כעת לרמה של 70 דולר לחבית כשבאופ"ק מעריכים שהנפט עלול להגיע ל-100 דולר לחבית כבר בחודשים הקרובים. כאן המקום לציין כי מאגרי החירום של ארה"ב נמצאים ברמות שפל, רמות שמגבילים את היכולת לשלוט על המחירים דרך הצפת השוק בהיצע מקומי.

 

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ה') בעליות שערים וזאת בהמשך לעליות שנרשמו אתמול בארה"ב. 

 

אמש פורסם ספר הבז' שסוקר את ביצועי הכלכלה האמריקאית. ספר הבז' הוא למעשה סקירה של ביצועי הכלכלה ב-12 המחוזות בהם יש לפרדרל ריזרב נציגויות ומחוזות אלה אמורים לייצג נאמנה את הכלכלה האמריקאית. מהנתונים עלה כי בחודש מארס נרשמה צמיחה מתונה יחסית, צמיחה שדומה לתקופה המקבילה אשתקד.

הצריכה הפרטית שהיא מנוע הצמיחה של הכלכלות המערביות מושפעת באופן ישיר מרמות השכר ואלה לא הראו שיפור משמעותי. הנתון המעניין הוא שבמרבית המחוזות (9 מתוך 12) הובע חשש מהתפתחות מלחמת סחר עם סין מה שעלול להעיב על ביצועי הכלכלה.

כך או אחרת הנתון המשמעותי יותר במסחר בשווקים הפיננסים הוא הפרסום כי צפון קוריאה מוכנה להתפרק מנשק לא קונבנציונלי והשאלה הגדולה היא באיזה מחיר. על פי פרסומים בימים האחרונים בארה"ב ינסה נשיא צפון קוריאה להגיע לעסקה עם נשיא ארה"ב, עסקה שבשורה התחתונה שלה צפון קוריאה תתפרק מנשק גרעיני ותעשה צעד משמעותי להיכנס למשפחת העמים המודרניים.

בגזרת הדוחות הכספיים 80% מחברות ה-S&P 500 שפרסמו עד כה דוחות כספיים עמדו בחלק העליון של התחזיות המוקדמות. מדובר בנתון טוב אך את המשקיעים זה לא מספק. ברור שתחילת השנה הייתה טובה לא רק בגלל חוזקה של הכלכלה האמריקאית אלא גם (ואולי בעיקר) בשל כניסתם לתוקף של הפחתות המס שבאו לידי ביטוי בדוחות הרבעון הראשון.

באסיה הודיעה חברת ZTE שהיא משהה את פרסום הדוחות הכספיים שלה שתוכננו להיום זאת מאחר שהחברה נכללת ברשימה שפורסמה בארה"ב וקוראת שלא לרכוש את מוצרי החברה בשל חשש מאבטחת מידע. החברה הודיעה שהיא טרם הבינה את השלכות המהלך עליה ולכן היא מעכבת את פרסום הדוחות.

חברת המיכרות BHP מרכזת עניין לאחר שהחברה הודיעה שהגדילה את תפוקת המכרות שלה ב-8% אך חתכה את תחזיות הרווח לשנת 2018 כולה.