סאות' ווסט תפצה ב-5,000 דולר את נוסעי הטיסה הקטלנית

חברת התעופה האמריקאית שלחה מכתבי התנצלות עם המחאות פיצוי לכל הנוסעים בטיסתה השבוע, שבמהלכה התפוצץ אחד ממנועי המטוס והביא למותה של נוסעת: "מקווים שתתנו לנו הזדמנות נוספת להחזיר את אמונכם בסאות' ווסט"

תאונת מטוס סאות' ווסט איירליינס \ צילום: רויטרס
תאונת מטוס סאות' ווסט איירליינס \ צילום: רויטרס

חברת התעופה האמריקאית סאות' ווסט איירליינס שלחה פיצוי בגובה 5,000 דולר לכל נוסע שהיה על המטוס שלה בתאונה המחרידה שארעה השבוע. כ-20 דקות אחרי המראת מטוס הבואינג 737-700 של החברה בטיסה מניו-יורק לדאלאס התפוצץ אחד משני מנועיו כשהוא בגובה של 32 אלף רגל. הפיצוץ גרם לחלקי מנוע לעוף באוויר, לפגוע בעוצמה בחלון המטוס ולרסק אותו, ולנוסעת שישבה בסמוך אליו להיפצע קשה לאחר שנשאבה החוצה דרך החלון הפעור. נוסעים אחרים הצליחו למשוך אותה פנימה, אולם היא מתה מאוחר יותר מפצעיה.

נוסעי המטוס האחרים עברו גם הם חוויה קשה בטיסה ונאלצו לעטות מסכות חמצן עד לנחיתה. חלק מהנוסעים הצליחו לתעד את טיסת האימה, בה נראה שגם צוותי המטוס נכנסו לפאניקה. הטייסת תמי ג'ו שולץ, אחת הטייסות הראשונות בצי האמריקאי, הייתה היחידה שהצליחה לשדר קור-רוח לנוסעים. היא ייצבה את המטוס וביצעה נחיתת חירום בפילדלפיה.

עוד לפני שינוסחו התביעות המשפטיות של הנוסעים יוצאת חברת התעופה במחווה מצידה במטרה לנסות ולצמצם את הנזק - החברה שיגרה לכל נוסעי הטיסה מכתבי התנצלות אליהם צירפה המחאות בגובה של 5,000 דולר לכל נוסע, בניסיון להשיב את אמון הנוסעים בחברה אחרי החוויה הקשה שעברו. "אנו מעריכים את היותכם נוסעי חברתנו ומקווים כי תתנו לנו הזדמנות נוספת להחזיר את אמונכם בסאות' ווסט כחברת תעופה שאפשר לסמוך עליה", נכתב בהתנצלות עליה חתום נשיא החברה גארי קלי. אל המכתב כאמור צורפה המחאה "כדי לכסות הוצאות מידיות שנגרמו לנוסעים בעקבות התאונה". בנוסף קיבלו הנוסעים שובר בגובה 1,000 דולר למימוש ברכישת כרטיסים בטיסות החברה.

הפעם האחרונה שבה אירעה בארה"ב תאונה אווירית קטלנית במטוס נוסעים מסחרי הייתה לפני כעשר שנים. עם זאת, רק ב-2016 מטוס אחר של חברת סאות' ווסט ביצע נחיתת חירום בפלורידה בעקבות תקלה במנוע מסוג זהה לזה שהתפוצץ כעת. התקלה דאז גרמה לחור שנפער באחת מכנפי המטוס, אולם הטיסה הסתיימה ללא נפגעים.

בעקבות התאונה השבוע נדרשות כעת חברות תעופה בארה"ב ובאירופה לבצע בדיקות בטיחות בכ-700 מטוסים עם מנועים מאותו סוג, ולהציג לרשויות ביטחון התעופה את ממצאיהן.