הנער שפרץ למייל של ראש ה-CIA יישלח למאסר של שנתיים

הנער קיין גמבל השתמש בכינוי "Cracka", כשהוא והקבוצה שהקים, Crackas With Attitude, הפעילו מתקפת סייבר נגד שורת בכירים בממשל האמריקאי ובני משפחותיהם, ביניהם גם סגן ראש ה-FBI, מארק גיליאנו, וראש המודיעין הלאומי, ג'יימס קלאפר

ראש ה-CIA לשעבר, ג'ון ברנן / צילום: קווין למארק, רויטרס
ראש ה-CIA לשעבר, ג'ון ברנן / צילום: קווין למארק, רויטרס

הנער קיין גמבל, שהקים את קבוצת ההאקרים שפרצה למייל של ראש ה-CIA לשעבר ג'ון ברנן, ירצה שנתיים מאסר בכלא לנוער.

גמבל השתמש בכינוי "Cracka", כשהוא והקבוצה שהקים, Crackas With Attitude, הפעילו מתקפת סייבר נגד שורת בכירים בממשל האמריקאי ובני משפחותיהם, ביניהם גם סגן ראש ה-FBI, מארק גיליאנו, וראש המודיעין הלאומי, ג'יימס קלאפר, לפני מספר שנים.

ההאקר הבריטי נעצר ב-2016 והודה ב-10 אישומי האקינג באוקטובר 2017. בנוסף לגזר הדין של שנתיים מאסר, השופט הורה גם להחרים את מחשביו של גמבל.

שיטת הפעולה של הקבוצה נקראת "הנדסה חברתית" - הם נהגו להתחזות לקורבנות שלהם בשיחות לשירות לקוחות של חברות אינטרנט וטלפון כדי לקבל מידע חסוי ולשנות את הססמאות של קורבנותיהם. הקבוצה גנבה 40 קבצים שצורפו לתכתובות המייל של ברנן, וחלקם פורסמו על-ידי וויקיליקס. הם גם פרצו למיילים של קלאפר ואשתו ולטלפון הביתי שלהם, ולדבריהם הם העבירו את כל השיחות למספר של ברנן לתנועה לשחרור פלסטין. הקבוצה גם גנבה והדליפה פרטי קשר של 20 אלף עובדים ב-FBI.

לאחר שגמבל וחבר קבוצה נוסף נעצרו ב-2016, שאר חברי הקבוצה אמרו בראיון לאתר Motherboard כי יפסיקו את פעולותיהם רק אם ארה"ב תנתק את קשריה עם ישראל.

עורך דינו של גמבל אמר בבית המשפט כי גמבל מעולם לא התכוון לגרום טראומה לאנשים פרטיים. "באופן נאיבי, לא בוגר וילדותי, הוא חשב שיוכל לגרום לאנשים האלה לשנות את מדיניות ארה"ב כתוצאה של מה שעשה מחדר השינה שלו", אמר עורך דינו.

השופט לא השתכנע וקרא לקבוצה "כנופיית סייבר" ש"הריצה קמפיין זדוני ביותר של טרור סייבר מכוון מטרה פוליטית".