ארקו מתרחבת: רכשה ושכרה עוד 267 תחנות דלק וחנויות נוחות

העסקה כוללת את רכישת רשת חנויות הנוחות E-Z Mart • בעקבות השלמתה גדלה פעילות GPM ל-1,224 אתרים בהפעלה עצמית ברחבי ארה"ב

תחנת דלק בארה"ב / צילום: רויטרס
תחנת דלק בארה"ב / צילום: רויטרס

חברת ארקו החזקות , הנמצאת בשליטת אריק קוטלר ומוריס וילנר, ממשיכה להרחיב את פעילות תחנות הדלק וחנויות הנוחות שלה בארה"ב. החברה דיווחה כי החברה-הבת GPM (שבה מחזיקה ארקו כ-70% מההון) השלימה עסקה מורכבת של רכישת ושכירת 267 אתרי תחנות דלק וחנויות נוחות וכן פעילות אספקת דלקים לשש תחנות דלק בארבע מדינות בדרום ארה"ב (ארקנסו, לואיזיאנה, אוקלהומה וטקסס). העסקה כוללת את רכישת רשת חנויות הנוחות E-Z Mart, שהוקמה בשנת 1970 על ידי ג'ים יטס.

את עיקרה של העסקה מימנו שתי קרנות ריט אמריקאיות, שרכשו 78 אתרים תמורת 135 מיליון דולר, וארקו, באמצעות GPM, תשכור מהן ותפעיל את כל תחנות הדלק וחנויות הנוחות תמורת סכום של כ-10 מיליון דולר בשנה. GPM שילמה כ-60 מיליון דולר עבור היתרה (48 אתרים), לאחר שקיבלה הלוואה של כ-48 מיליון דולר מארקו. GPM שילמה גם עלויות עסקה בהיקף של כ-7.5 מיליון דולר, ובסך הכל עמדה תמורת הרכישות על כ-200 מיליון דולר.

בסך הכל, החברה קונה את הזכויות ב-126 אתרים (חלקם כאמור נרכשו על ידי קרנות הריט והאחרים נרכשו על ידי GPM), בעוד 147 אתרים נוספים יושכרו ל-GPM ל-15 שנים עם אפשרות הארכה, תמורת תשלום של כ-10 מיליון דולר בשנה.

המניה עלתה ב-450% ב-5 שנים

בעקבות השלמת העסקה גדלה פעילות GPM בארה"ב ל-1,224 אתרים בהפעלה עצמית, ואספקת דלקים ל-138 תחנות דלק המופעלות על ידי אחרים, ב-22 מדינות. מניית ארקו הגיבה להודעת החברה בעלייה של כ-3%. שווי החברה הגיע לכ-1.5 מיליארד שקל, לאחר עלייה של 450% במניה בפרק זמן של חמש שנים.

אריק קוטלר, יו"ר ומנכ"ל ארקו, ציין כי "העסקה הנוכחית, שבמסגרתה נרכשה רשת ותיקה וידועה בדרום ארה"ב, ממשיכה לבסס את GPM כחברה מובילה בתעשיית חנויות הנוחות בארה"ב. עם השלמת העסקה צועדת ארקו לקראת המקום החמישי בארה"ב מבין רשתות חנויות הנוחות. אנו ממשיכים כל העת לבחון הזדמנויות עסקיות להמשך הובלתה של החברה בתחום חנויות הנוחות ומתן ערך מוסף לבעלי מניותיה".

מניית ארקו
 מניית ארקו