פורמולה לא ערכה אסיפה בזמן, וקיבלה אזהרה מנאסד"ק

החברה לא קיימה בזמן את אסיפת בעלי המניות השנתית - וקיבלה אזהרה לפני מחיקת המניות מהמסחר • פורמולה היא חברת החזקות תוכנה ישראלית ונסחרת באופן דואלי בת"א ובנאסד"ק

בורסת הנאסד"ק / צילום: שאטרסטוק
בורסת הנאסד"ק / צילום: שאטרסטוק

חברת ההחזקות פורמולה  לא קיימה בזמן את האסיפה השנתית של בעלי מניותיה, וקיבלה מכתב אזהרה מהנהלת הנאסד"ק שלפיו מנייתה עלולה להימחק מהמסחר. האסיפה הקודמת שערכה פורמולה התקיימה בדצמבר 2016, ומכתב האזהרה התקבל בשל אי קיומה של אסיפה לשנת 2017 במועד. פורמולה דיווחה על כך בשבוע שעבר, וציינה בדיווח כי כבר מסרה בתגובה להנהלת הנאסד"ק כי זימנה אסיפת בעלי מניות, אשר תתקיים ב-21 במאי. לפי הדיווח, מרגע שהאסיפה תכונס, החברה תעמוד מחדש בכללי המסחר ולא תידרש לפעולות נוספות.

פורמולה היא חברת החזקות בתחום הטכנולוגיה, ובעלת המניות הגדולה בה היא החברה הפולנית אסקו שמחזיקה ב-26.3% מהון המניות, אחרי שבשנה שעברה היא מכרה למוסדיים ישראלים 16% ממניות פורמולה תמורת 295 מיליון שקל. החברה מחזיקה ב-49.2% ממניות חברת שירותי המחשוב מטריקס שנסחרת בבורסה בת"א בשווי של 2.5 מיליארד שקל; ב-48.1% מחברת התוכנה לתחום הביטוח סאפיינס, שנסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של 440 מיליון דולר; וב-47.1% מחברת התוכנה מג'יק שנסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 365 מיליון דולר.

פורמולה עצמה היא גם חברה דואלית, שנסחרת במקביל בנאסד"ק ובת"א, אך מחזורי המסחר בה בנאסד"ק נמוכים מאוד - בממוצע כמה מאות מניות מחליפות ידיים מדי יום. ביום שישי המניה ירדה ב-4.7% במחזור גבוה מהממוצע, כאשר בשנה האחרונה המניה רשמה תשואה שלילית של 10.2%, וכעת שווי השוק של פורמולה עומד על 517 מיליון דולר (שווי הנמוך משווי החזקותיה בחברות הבנות הנסחרות).

באסיפה הקרובה יתבקשו בעלי המניות של פורמולה לבחור מחדש שלושה דירקטורים לכהונה נוספת, לאשר את חידוש פוליסת הביטוח של הדירקטורים, וכן לאשר את המינוי מחדש של פירמת רואי החשבון קוסט פורר גבאי את קסירר כרואי החשבון של החברה.

מנכ"ל פורמולה הוא גיא ברנשטיין, שמכהן גם כמנכ"ל החברה הבת מג'יק. לאחרונה, אסיפת בעלי המניות של מג'יק דחתה את מדיניות התגמול שהציעה החברה, כאשר עוד קודם לכן נאלצה מג'יק להסיר מסדר היום הצעה הנוגעת לתגמול של ברנשטיין, על רקע תגובות שליליות מצד בעלי מניות ובשל חוות דעת שלילית שהציגה חברת הייעוץ אנטרופי.