סנגורי גודובסקי: לפסול את השופט ירון לוי מלגזור את עונשו

באי-כוחו של דאוד גודובסקי, בכיר מפלגת ישראל ביתנו לשעבר שהורשע בעבירות שוחד, מבקשים מהשופט שהרשיע את גודובסקי לפסול את עצמו מלגזור את עונשו, בטענה כי התבטאויות של השופט במהלך המשפט מעוררות חשש למשוא-פנים מצדו

דוד דאוד גודובסקי / צילום: שלומי יוסף
דוד דאוד גודובסקי / צילום: שלומי יוסף

באי-כוחו של דאוד גודובסקי, בכיר מפלגת ישראל ביתנו לשעבר שהורשע בשוחד במסגרת תיק 242, מבקשים מהשופט שהרשיע את גודובסקי לפסול את עצמו מלגזור את עונשו.

עורכי הדין מאור ברדיצ'בסקי ולירן זילברמן הגישו היום (ב') בקשת פסלות לשופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ירון לוי, בטענה כי התבטאויות של השופט לוי במהלך המשפט מעוררות חשש למשוא-פנים מצדו.

לדברי הסנגורים, הקש ששבר את גב הגמל מבחינתם בכל הנוגע להתבטאויות השופט היה ב-18 באפריל, אז דחה השופט בקשה של הסנגורים לדחות את מועד הטיעונים לעונש בעניינו של גודובסקי מסיבות אישיות.

השופט לוי דחה את הבקשה בכותבו כי "בשים לב לחלוף הזמן, אין די בנימוק העמום בבקשה (נסיבות אישיות), שלא ברור למי משני הסנגורים הוא מתייחס, כדי להצדיק את דחיית הדיון".

"דחיית הבקשה מצד בית המשפט הנכבד. ובמיוחד האופן בו נעשתה, מהווים אינדיקציה למשוא-פנים הקיים בניהול התיק", נטען בבקשת הפסלות.

בהמשך מבהירים הסנגורים כי הסיבות האישיות עליהן דיברו היו לידת בתו של אחד מהם ואשפוזה במחלקת הפגים. "היעלה על הדעת שבא-כוח נאשם צריך לפרט בתיק תקשורתי כי נולדה לו בשעה טובה תינוקת פגה והייתה מאושפזת בפגייה?", נאמר בבקשת הפסלות.

"בית המשפט הנכבד יתבקש לקבל את בקשת הפסלות ולפסול את עצמו מלהמשיך ולדון בעניינו של הנאשם", סיכמו עורכי הדין את בקשתם החריגה.

גודובסקי, לשעבר יו"ר מטה ישראל ביתנו, הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות שוחד והלבנת הון.