תיק 4000: נדחתה בקשת בני הזוג אלוביץ לשחרור כספים ורכוש

עם זאת, במסגרת החלטתו מתח השופט ביקורת על האופן שבו ביצעה המדינה חלק מהתפיסות והחזקת הרכוש של שאול ואיריס אלוביץ

שאול אלוביץ / צילום: שלומי יוסף
שאול אלוביץ / צילום: שלומי יוסף

שופט בית משפט השלום בתל-אביב, עלאא מסארווה, דחה היום (ב') את בקשתם של שאול ואיריס אלוביץ לשחרר לידם חלק מהרכוש והכספים שחולטו על-ידי המדינה במסגרת חקירת תיק 4000, שבו אלוביץ, בעל השליטה בבזק, חשוד במתן שוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו.

עם זאת, במסגרת החלטתו השופט מתח ביקורת על האופן שבו ביצעה המדינה חלק מהתפיסות והחזקת הרכוש של הזוג אלוביץ. "סבורני כי תפיסת התכשיטים וחפצי האמנות (של הזוג אלוביץ שנתפסו בעת חיפוש שנערך בביתם. ח',מ'), לעומת חפצים אחרים כגון כספים שנמצאו בבית המבקשים או חפצים אחרים בעלי ערך, איננה יכולה להיעשות בשרירותיות. היה על היחידה החוקרת לחזור לבית המשפט ולקבל הוראות כיצד לפעול בעניין המשך החזקת החפצים", נאמר בהחלטה.

עם זאת, נקבע כי הפגם שנפל באופן תפיסת חפצי האמנות והתכשיטים במהלך החיפוש אינו יורד לשורש חוקיות עצם התפיסה, והוא מתבטא, כאמור, רק בכך שהיחידה החוקרת לא חזרה לבית המשפט לאחר החיפוש כדי לקבל הוראו כיצד לנהוג בתפוסים. "בנסיבות תיק זה ונוכח כובד המשקל האינטרס הציבורי שעומד מנגד, אין בנתון קיומו של פגם מוגבל כדי להביא לשחרור התפוסים", נקבע.

השופט גם דחה את בקשת אלוביץ לשחרור פוליסת הביטוח שלו על סך 46 אלף שקל, בקובעו כי הפתרון הזה שהוצע על-ידי סנגוריו של אלוביץ אינו מתאים לשלב הדיוני המוקדם בו מצוי ההליך המשפטי.

לעניין המכוניות של משפחת אלוביץ שנתפסו גם הן על-ידי המדינה במסגרת החקירה, הורה השופט לצדדים לבוא בדברים ביניהם לצורך קידום הסכמות.

כמו כן הורה השופט על שחרור חשבון של אלוביץ בבנק הבינלאומי, אשר היתרה בחשבון זה בסך 38 אלף שקל תיוותר בידיו.

שאול אלוביץ מיוצג על-ידי עו"ד ז'ק חן. איריס אלוביץ על ידי עו"ד מיכל רוזן-עוזר.