צ'ק פוינט מפחיתה את תחזית הרווח השנתי; המנייה צונחת

ההפחתה נובעת מגידול בעסקאות רב-שנתיות, שבהן החברה מקבלת תשלום לאורך תקופת החוזה • גיל שויד: "כל חברה הייתה שמחה למספרים כאלה"

גיל שוויד / צלם: תמר מצפי
גיל שוויד / צלם: תמר מצפי

פחות משבוע לאחר שגיל שויד, מייסד ומנכ"ל חברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט, זכה בפרס ישראל, פרסמה היום החברה תוצאות טובות לרבעון הראשון, אבל סיפקה תחזיות שנתיות שהיו קצת פחות חגיגיות.

צ'ק פוינט הפחיתה היום מעט את התחזית השנתית שניתנו ברבעון הקודם, כשהחברה מצפה כעת להכנסות של 1.85-1.93 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 1.85 מיליארד דולר ב-2017 ולעומת תחזית קודמת ל-1.9-2 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, הרווח הנקי השנתי (Non-GAAP) למניה צפוי להגיע ל-5.45-5.75 דולרים, כשהצפי הקודם היה ל-5.5-5.9 דולרים למניה - בסך הכל ירידה של כ-2% בתחזיות.

הסיבה להפחתה היא גידול בעסקאות רב-שנתיות שבהן צ'ק פוינט מקבלת את התשלום לאורך תקופת החוזה, בניגוד למכירה של מוצר והכרה מיידית בהכנסות. "כל חברה הייתה שמחה למספרים כאלה", אמר היום שויד.

"גידול יפה בתזרים המזומנים"

ברבעון הראשון צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח בדוחות הרבעון הראשון של 2018. החברה דיווחה על הכנסות של כ-452 מיליון דולר - צמיחה של 3.9% ביחס לרבעון המקביל. הרווח הנקי החשבונאי (GAAP) עלה ב-2.5% ל-187 מיליון דולר, והרווח הנקי על בסיס Non-GAAP, בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות, הגיע ל-210 מיליון דולר - צמיחה של 4.2%. הרווח הנקי למניה הגיע ל-1.3 דולרים - גבוה ב-2 סנט בהשוואה לתחזיות האנליסטים.

צק פוינט במיליוני דולרים
 צק פוינט במיליוני דולרים

תזרים המזומנים של צ'ק פוינט מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון הראשון ב-419 מיליון דולר, כשבסיומו של הרבעון היו לצ'ק פוינט בקופה לא פחות מ-4 מיליארד דולר.

"התוצאות יפות, היה גידול מאוד יפה בתזרים המזומנים, שנובע מהרבעון הרביעי הטוב שהיה לנו, מספר מדהים - 419 מיליון דולר שהתווספו לנו", אמר שויד. "פעם ראשונה שיתרות המזומנים שלנו עברו את ה-4 מיליארד דולר".

ומה עושים עם כל הכסף בקופה? בינתיים החברה ממשיכה לרכוש מניות של עצמה: ברבעון הראשון הוציאה כרבע מיליארד דולר על כך, ולדברי שויד, "משקיעים כמעט ולא נותנים שווי למזומנים, ומבחינתם שלא יהיו בכלל מזומנים. התפקיד שלי זה לא לדאוג להנדסה פיננסית, אלא לדאוג לחברה, והמזומנים האלה מבטיחים את עתידנו. ראיתם מה קרה בחברות ישראליות שהלכו עם נטיות השוק ועשו מינופי יתר - כמעט כל המקרים של חברות שנפלו היו כאלה".

"יש לנו כיום המון טכנולוגיות וחדשנות, שבאה מתוך צ'ק פוינט, ולכן אני לא נמצא כמו רבים ממתחרי להביא טכנולוגיות שאין לי", הוסיף שויד. "סביבת איומי הסייבר הופכת ליותר ויותר מתוחכמת. ההתקפות נמצאות בדור החמישי שלהן, בזמן ש-97% מהארגונים לא מסוגלים להתמודד עם התקפות כאלה, ומגינים בעיקר על התקפות מהדור השני והשלישי". שויד הוסיף כי פתרון חדש שהשיקה החברה ברבעון, הניב זכיות נאות.

"הפרס מגיע לכל עובדי החברה"

צ'ק פוינט  נסחרת בנאסד"ק בשווי של 16.8 מיליארד דולר, ובשנה האחרונה היא חזרה לרמות של ימי בועת הטכנולוגיה בשנת 2000. שויד, שנשאל על כך, אמר כי "בשנת 2000 כל השוק היה מנופח מאוד. עצם העובדה ש-17 שנה אחרי המשבר הזה אנחנו נמצאים כאן יותר חזקים, עם חברה שהיא פי 3-4 גדולה יותר ועם שווי ומניה באותן רמות - זה אומר שהצלחנו, ולשמחתי, העתיד עוד לפנינו".

איך היה לקבל את פרס ישראל?

"היה מאוד מרגש", אומר שויד. "התרגשתי יותר ממה שחשבתי, ובעיקר התרגשתי מהמשמעות לכל האנשים מסביבי. זה מגיע לכל העובדים של צ'ק פוינט, שעושים עבודה מצוינת, ומשמח לראות שאנחנו משמעותיים למדינה ומייצגים את המדינה בכבוד בשוק הגלובלי. החדשנות זה נכס חשוב למדינה. התעשייה פה דוחפת את כל המדינה קדימה ומייצרת הזדמנויות לא רק בפן הכספי. כל ילד וכל ילדה יודע שהם יכולים להיות חלק מהעולם הגדול".