חברת התרופות אלוקס גייסה 50 מיליון דולר ותיכנס לנאסד"ק

עם בעלי המניות העיקריים בחברה נמנים יו"ר טבע לשעבר פיליפ פרוסט, קרן ההון סיכון פונטיפקס וכן גלעד שבתאי, מהמשקיעים הבולטים ב-Viber

פיליפ פרוסט בפתיחת המסחר של אופקו / צילום: תמר מצפי
פיליפ פרוסט בפתיחת המסחר של אופקו / צילום: תמר מצפי

חברת אלוקס (Eloxx), המפתחת תרופות למחלות גנטיות נדירות, הודיעה על גיוס של 50 מיליון דולר, שבוצע לפי מחיר של 9.75 דולרים למניה - נמוך ב-8% ממחיר השוק אתמול (ד'). בעקבות הגיוס תעבור החברה להיסחר בבורסת נאסד"ק.

אלוקס התמזגה לפני כשנה לשלד בורסאי שנסחר בבורסה שמעבר לדלפק (OTC) בארה"ב והיה שייך ליו"ר טבע לשעבר, פיליפ פרוסט. זה היה אחד המהלכים היחידים שביצע פרוסט בשנים האחרונות מחוץ לחברת אופקו, המרכזת את רוב פעילותו. בעת המיזוג גייסה אלוקס 24 מיליון דולר, בגיוס שאותו הוביל פרוסט.

מאז תחילת השנה עלתה מניית אלוקס ב-30%, ואתמול לפני פרסום הודעת הגיוס נסחרה החברה לפי שווי של 279 מיליון דולר. באוגוסט האחרון, כמה חודשים לאחר המיזוג לשלד הבורסאי, גייסה החברה 8 מיליון דולר בהובלת קרן LSP האירופית.

מוצר לטיפול בסיסטיק פיברוזיס

עם בעלי המניות של החברה המוכרים לשוק הישראלי נמנים פרוסט, קרן ההון סיכון פונטיפקס וכן גלעד שבתאי, שהיה מהמשקיעים הבולטים בחברת Viber שנמכרה לפני כשלוש שנים ב-900 מיליון דולר. שבתאי הגדיל באחרונה את החזקתו בחברה, בעסקה בבורסה לפני פרסום תשקיף המדף להנפקה הנוכחית, והוא מחזיק בכ-9% ממניות החברה.

אלוקס מפתחת תרופות למחלות גנטיות נדירות, והמוצר המוביל שלה מיועד לטיפול במחלת הנשימה סיסטיק פיברוזיס. החברה פיתחה טכנולוגיה שיודעת להתגבר על "טעויות" גנטיות מסוימות שנוצרות בגוף. הגישה מתאימה על פניו למגוון גדול מאוד של מחלות גנטיות מולדות, שנובעות מפגם גנטי יחיד.

החברה מסרה בדוחותיה כי היא מעוניינת להתחיל בניסויים קליניים שלב II בתרופה שלה לסיסטיק פיברוזיס במהלך השנה הנוכחית. כמו כן, בכוונתה להתחיל ניסויי שלב II בתרופה להפרעה Cystinosis, המאופיינת בהצטברות של חלבונים מיותרים ברקמות בגוף. הטכנולוגיה כבר עברה ניסוי שלב 1 כדי לוודא את בטיחותה. תוצאות ניסוי זה צפויות להתפרסם בקרוב.

אלוקס נוסדה בתמיכתה של קרן פונטיפקס הישראלית ונוהלה עד לאחרונה על ידי ד"ר סילביה נוימן, שותפה בקרן פונטיפקס. כיום החברה מנוהלת על ידי האמריקאי רוברט וורד, שהיה בתפקידו האחרון מנכ"ל חברת Raduis Health.

על פי דוחות אלוקס לשנת 2017, בסוף השנה היו בקופת החברה 24 מיליון דולר, לאחר היא הפסידה 21.2 מיליון דולר במהלך השנה.

תעודת זהות: אלוקס

תחום פעילות: טיפול במחלות נדירות

שנת הקמה: 2013

מייסדים: קרן ההון סיכון פונטיפקס, ד"ר סילביה נוימן

ממציא הטכנולוגיה: פרופ' טימור באזוב

גיוסי הון כולל הגיוס הנוכחי: 96 מיליון דולר

שווי שוק: 279 מיליון דולר לפני הגיוס הנוכחי

בעלי מניות בולטים: ד"ר פיליפ פרוסט, גלעד שבתאי ופונטיפקס