מונדיאל | בלעדי

גולשים זעמו - וקמפיין "שופרסל מטיסה למונדיאל" יתוקן

(עדכון) - הפרס ששופרסל הציעה בקמפיין כלל טיסה למדינה בה יתרחש המונדיאל (רוסיה) - אך לא כלל כרטיסי כניסה למשחקים • הגולשים טענו כי מדובר בהטעיה מכוונת, ושופרסל החליטה לתקן את הפרסום • הקמפיין המתוקן יעלה רק לרשתות החברתיות ולא יחזור לטלוויזיה

שופרסל מטיסה אתכם למונדיא
שופרסל מטיסה אתכם למונדיא

טעות בשיקול-דעת פרסומי או הטעיה מכוונת? קמפיין של רשת שופרסל, תחת הכותרת "שופרסל מטיסה אתכם למונדיאל", מעורר בשעות האחרונות תגובות נזעמות של גולשים הרואים בקמפיין הטעיה צינית.

הסיבה לכך טמונה בהרכב הפרס שמציעה שופרסל בקמפיין, הכולל טיסה למדינה בה יתרחש המונדיאל (רוסיה) - אך לא כולל כרטיסי כניסה למשחקים. העובדה שהחבילה אינה כוללת כרטיסים למשחקים כתובה במודעה - אך באותיות קטנות ובולטות בהרבה פחות. שופרסל אמנם כוללת בחבילת הפרס 500 אירו שיכולים לשמש לרכישת הכרטיסים, אך היא אינה רוכשת אותם עבור הזוכה, כך שלכאורה ייתכן מצב שבו הזוכה יגיע לרוסיה ויגלה שאין ביכולתו לרכוש כרטיס.

הקמפיין של שופרסל נועד לקדם רכישת מוצרים של המותג שופרסל והמותג גרין. הרעיון הוא פשוט: מגיעים לקנייה בסך 49.90 שקל ממגוון מותגי שופרסל גרין ויכולים לענות על שאלות באתר ולהתמודד בהגרלה על חבית טיסה למונדיאל - שכאמור אינה כוללת את הכניסה למשחקים.

כאמור, הקמפיין מעורר הרבה זעם ברשת. כך למשל, פוסט שכתב אושיית הרשת יבגני זרובינסקי - "שופרסל, כבר ראיתי אותיות קטנות בחיי, אבל בחייאת מה אתם מסתלבטים עלינו" - קיבל עד עתה 2,028 לייקים ו-222 תגובות. בפוסט אחר נכתב" "איזה עולב - איך פרסומות כאלה חוקיות"; וגולשת אחרת כתבה: "אני לא פרסומאית, אני לקוח פוטנציאלי", כאשר בניגוד לאחרים היא דווקא קראה את האותיות הקטנות והתעצבנה על השקר שבכותרת: "זה לא מבצע הגיוני ולא כותרת שמשקפת אותו. אם אתה כל-כך מבסוט עליו, לך תירשם אליו. ובינתיים תמהר לקנות כרטיסים".

משופרסל נמסר בתגובה: "במסגרת המבצע, שופרסל מעניקה כרטיסי טיסה למוסקבה יחד עם 500 אירו לזוכה. ה-500 אירו הם שווי-ערך (ואף יותר) לכרטיס כניסה למשחק. לאור חוקי פיפ"א אין ביכולתנו ליתן את הכרטיסים עצמם, אולם עם הזכייה מופנה הזוכה על-ידי נציגנו לאתר רכישות כרטיסים, והוא עושה שימוש באמצעות כספי הזכייה ומקבל את הכרטיסים למשחק". 

נציין כי בעקבות תגובות זועמות של גולשים כאמור, שופרסל מתקנת את קמפיין הפרסום שלה, ממנו משתמע כי היא מטיסה זוכים למונדיאל. הקמפיין המתוקן יעלה רק לרשתות החברתיות ולא יחזור לטלוויזיה.