מטכנולוגיה לכרטיסי אשראי: לוי הלוי מונה למנכ"ל כאל

הלוי, המכהן כיום כראש חטיבת הטכנולוגיה בבנק דיסקונט, יחליף את דורון ספיר שעבר למגדל

מנכ"ל חדש לחברת כרטיסי האשראי כאל. דירקטוריון החברה, שבשליטת בנק דיסקונט, אישר היום (ב') את מינויו של לוי הלוי לתפקיד. הלוי (48) מגיע מהנהלת בנק דיסקונט, שם הוא מכהן כיום כראש חטיבת טכנולוגיות ותפעול. הלוי יחליף בתפקיד את דורון ספיר, שהודיע באחרונה על עזיבתו לטובת תפקיד מנכ"ל קבוצת הביטוח מגדל. עדיין לא ידוע מי יחליף את הלוי בתפקידו הנוכחי בדיסקונט.

הלוי (48) הגיע לבנק דיסקונט לפני 4 שנים, והוא הובא אל הבנק על-ידי המנכ"לית לילך אשר-טופילסקי, שהכירה אותו עוד מהימים ששניהם עבדו יחד בבנק הפועלים. הלוי, שמוערך על-ידי אשר-טופילסקי, ביצע בשנים האחרונות לא מעט מהלכים בדיסקונט לשיפור היכולות הטכנולוגיות.

מינויו של הלוי לתפקיד מנכ"ל כאל אינו טריוויאלי. הלוי אמנם מכהן כיום כדירקטור בכאל, כך שהוא מכיר את החברה, אולם ניסיונו המקצועי מגיע מתחום הטכנולוגיה. לפני שהצטרף לדיסקונט הוא ניהל את תחום הטכנולוגיה במנורה מבטחים, ולפני כן עבד כמנהל אגף הפיתוח בבנק הפועלים, כמנכ"ל קבוצת מלם וכמנכ"ל קונסיסט מערכות. ההחלטה למנות מנהל עם רקע טכנולוגי לתפקיד מנכ"ל חברת כרטיסי אשראי, נובעת מכך שבקבוצת דיסקונט כנראה מתכוונים למקד את ההשקעה בתחום של כאל בתחום הטכנולוגי, וזאת כחלק מהשינויים הדרמטיים שעוברים על ענף התשלומים בתחום הטכנולוגיה.

בפני הלוי עומדים לא מעט אתגרים. ענף כרטיסי האשראי עובר בתקופה זו טלטלה על רקע יישום חוק שטרום. כמו כן רק בשבוע שעבר נודע כי רשות הגבלים עסקיים החליטה להעביר את שוק כרטיסי האשראי לסליקה יומית בעוד 3 שנים, מה שאמור גם כן להביא לשינויים דרמטיים בשוק.

יחד עם זאת, כאל היא המרוויחה הגדולה ממרבית השינויים שמתרחשים בשוק. בעוד שתי מתחרותיה ישראכרט ולאומי קארד צריכות להיפרד מהבנקים, כאל נותרה בבעלות בנקאית לפחות ל-3-4 שנים הקרובות. הדבר מהווה יתרון חשוב, שכן היא אינה סובלת מאי ודאות של זהות הבעלים כמו מתחרותיה, וכן תמשיך ליהנות ממקורות נזילות מוזלים מהבנקים.

כאל התחזקה בשנים האחרונות, והגדילה נתחי שוק בעיקר בתחום כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים, והשנה גם החלה לעבוד בשיתוף פעולה עם רשת שופרסל, שהמועדון שלה נחשב לאחד הגדולים בשוק. לצד פוטנציאל הצמיחה, יצטרך הלוי להתמודד גם עם תחום האשראי הצרכני בכאל.