מנועי בית שמש מרחיבה בפעם השנייה את ההסכם עם MTU

ההרחבה השנייה צפויה להגדיל את הכנסות מנועי בית שמש מההסכם עם יצרנית המטוסים הגרמנית בכ-35 מיליון דולר

מפעל מנועי בית שמש / צילום: אריאל ירוזולימסקי
מפעל מנועי בית שמש / צילום: אריאל ירוזולימסקי

חברת מנועי בית שמש, שבשליטת קרן פימי, ממשיכה להרחיב את פעילותה. החברה דיווחה היום (ד') כי הגיעה לסיכום על הרחבה שנייה במספר להסכם המסגרת ארוך הטווח שלה עם יצרנית המנועים למטוסים הגרמנית MTU AERO ENGINES. ההרחבה השנייה אמורה להגדיל את הכנסותיה של מנועי בית שמש מהסכם זה בכ-35 מיליון דולר לסך כולל של 78 מיליון דולר (מתוכו כבר סופקו חלקים בסך של 7 מיליון דולר).

מנועי בית שמש פועלת בשני תחומים עיקריים. התחום שתורם את עיקר הכנסות החברה הוא ייצור חלקים למנועי סילון, בעוד שהתחום השני כולל פעילות של שיפוץ ותחזוקת מנועים. בשנת 2017 הניב תחום ייצור החלקים הכנסות של 61.2 מיליון דולר, בעוד שתחום המנועים סיפק הכנסות של 27.6 מיליון דולר. עם זאת, הרווח התפעולי של תחום החלקים היה נמוך יותר ועמד על 3.3 מיליון דולר (5.4% מההכנסות) לעומת רווח תפעולי של 6 מיליון דולר (21% מההכנסות) שסיפק תחום המנועים.

במסגרת פעילות החלקים למנועי סילון מייצרת מנועי בית שמש חלקים עבור יצרניות המנועים הגדולות בעולם, תחת הסכמי מסגרת של קבלנות משנה. בדצמבר 2015 חתמה מנועי בית שמש על הסכם מסגרת עם MTU, שהוארך לראשונה בינואר 2016 והוארך פעם נוספת כעת.

במסגרת הסכם המקורי נקבע כי מנועי בית שמש תספק ל-MTU חלקי מנועים עבור מנוע מסוג Geared Turbofan , המיועד למספר מטוסי גוף צר, וכן חלקי מנועים שעברו הסמכה ומצויים בייצור, ומיועדים בעיקר למנועי מטוסי מנהלים. היום דיווחה מנועי בית שמש כי במסגרת ההרחבה השנייה, היא תפתח ותייצר מוצרים נוספים עבור MTU לשימוש בשוק התעופה האזרחי, על פני 8 שנות ייצור (2018-2025).

נכון לסוף 2017, הסתכם צבר ההזמנות של מנועי בית שמש בכ-274 מיליון דולר, כאשר סכום זה כולל הזמנות קיימות לשנת 2018 (98 מיליון דולר), לשנת 2019 (98 מיליון דולר) ולשנת 2020 ואילך (77מיליון דולר). עם זאת, לחברה כאמור גם הסכמי מסגרת ארוכי טווח עם כמה מלקוחותיה לייצור חלקי מנועים.

הסכמי מסגרת אלו אינם כלולים במסגרת הצבר, אולם להערכת החברה אמורים לספק במהלך השנים הזמנות נוספות. כך, שהסך הכולל של ההזמנות הצפויות לחברה במהלך 14 השנים הבאות, עומד לדברי ההנהלה על 1.19 מיליארד דולר, וכולל 1.08 מיליארד דולר מייצור של חלקי מנועים.

את שנת 2017 סיימה מנועי בית שמש  עם צמיחה של 3% בהכנסות ל-88.8 מיליון דולר, אולם עם ירידה של 2% ברווח הנקי ל-8.8 מיליון דולר. הבוקר נסחרה החברה בורסה לפי שווי של 640 מיליון שקל (178 מיליון דולר), לאחר עלייה של 177% במחיר מנייתה בשלוש השנים האחרונות. נכון לסוף דצמבר 2017 היו בידי החברה מזומנים בשווי של 0.9 מיליון דולר ואשראי בנקאי בהיקף של 1.3 מיליון דולר.

צרו איתנו קשר *5988