סומוטו מינתה מנכ"ל ותחלק דיבידנד של 15 מיליון שקל

המניה עלתה בכ-5% בעקבות דיווחי החברה, שגם ביטלה תוכנית לרכישת עצמית של מניותיה

מניית סומוטו  עלתה היום ב-4.7% בשעות הצהריים, לאחר שהחברה פרסמה כמה דיווחים לבורסה, ובראשם החלטתה על מינויו של אסף יצחיאק כמנכ"ל קבוע, על ביטול התוכנית לרכישה עצמית של מניות ועל חלוקת דיבידנד בגובה של 15 מיליון שקל.

סומוטו פועלת בתחום של שיווק באינטרנט, פרסום בווידיאו ובמובייל ואספקת שירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות. החברה נסחרת בשווי של 137 מיליון שקל בבורסה בתל אביב, אחרי עלייה של כ-10% במחיר המניה מתחילת 2018, אבל גם לאחר צניחה של 40% מהמחיר שבו נסחרה לפני כשנה.

לפי הודעת החברה, הדיבידנד שיחולק מתווסף לדיבידנד בסך 1.7 מיליון שקל, שכבר חולק השנה, ויהווה יחד אתו תשואת דיבידנד של 12.2%. "חלוקת הדיבידנד, החורגת ממדיניות החברה, מתאפשרת לאור יתרת המזומנים ושווי המזומנים, לרבות מזומנים מוגבלים של החברה למועד דיווח זה, שהסתכמו ל-15.7 מיליון דולר", נכתב בדיווח.

צפי לירידה של 20% בהכנסות

הנהנה העיקרי מהדיבידנד הצפוי יהיה המנכ"ל הקודם, בן גירון, שהוא בעל המניות הגדול בחברה, עם 14.4% מההון, ויקבל כ-2.2 מיליון שקל.

גירון, ממייסדי החברה, סיים את תפקידו בדצמבר, ובמקומו מונה כממלא מקום סמנכ"ל הכספים, יצחיאק, שכעת יכהן כמנכ"ל קבוע לצד תפקידו כסמנכ"ל כספים. יצחיאק אמר היום: "אנו ממוקדים ביצירת הערך לבעלי המניות שלנו, ודירקטוריון החברה אישר את חלוקת הדיבידנד לאור הנזילות הגבוהה של החברה מחד, תוך הבטחת תוכנית ההתרחבות של החברה מאידך. בחודשים האחרונים השלמנו מיזוג של פעילויות הפרסום בווידיאו תוך התאמת כוח האדם לפעילות, מתוך מטרה לשפר את רווחיות התחום. במהלך הרבעון הראשון תוצאות המיזוג התחילו לבוא לידי ביטוי, ואנו מעריכים כי יבואו לידי ביטוי מלא ברבעונים הקרובים של 2018".

סומוטו פרסמה באחרונה תוצאות מקדמיות לרבעון הראשון, שלפיהן היא צפויה לדווח על הכנסות של 11.5-12 מיליון דולר, ועל EBITDA של 2-2.4 מיליון דולר. מדובר בירידה של 20% בהכנסות ושל כ-30% ב-EBITDA לעומת הרבעון המקביל.

את שנת 2017 סיימה סומוטו עם עלייה של 26% בהכנסות לעומת שנת 2016, לרמה של כ-64.7 מיליון דולר. הרווח התפעולי שלה, עם זאת, הצטמק בכ-45% לרמה של כ-6.1 מיליון דולר עקב גידול בהוצאות שונות (בעיקר הוצאות לרכישת מדיה והוצאות על מחקר ופיתוח). בשורה התחתונה היא הציגה צניחה של 55% ברווח הנקי, שעמד על כ-3.5 מיליון דולר.

סומוטו
 סומוטו