חברות התעופה הזרות התחזקו באפריל על חשבון הישראליות

אל-על אמנם הייתה החברה עם הכי הרבה נוסעים באפריל האחרון, אך היא לא הציגה עלייה לעומת התקופה המקבילה אשתקד • מספר הנוסעים שטסו עם וויז אייר זינק ב-85% ועם איזי ג'ט ב-20%; ואילו בישראייר מספר הנוסעים ירד ב-27%, ובארקיע נחתך ב-31%

מטוס של וויז-אייר/ צילום: שאטרסטוק
מטוס של וויז-אייר/ צילום: שאטרסטוק

כמעט 1.9 מיליון נוסעים עבור בנתב"ג במהלך אפריל 2018 (הלוך ושוב) - גידול של 7.5% ביחס לאפריל 2017. מתחילת השנה עמדה תנועת הנוסעים על 6.1 מיליון - גידול של 16% ביחס לשנה קודמת.

החברה שדרכה טסו הכי הרבה נוסעים היא אל-על עם יותר מ-480 אלף נוסעים - מספר זהה לזה של אפריל 2017. עם זאת, חברות הלואו קוסט וויז אייר ואיזי ג'ט התחזקו משמעותית באפריל: וויז אייר דורגה שלישית בהיקף תנועת הנוסעים עם כמעט 90 אלף נוסעים וזינוק של 85% ביחס לשנה קודמת. העלייה בכמות הנוסעים מיוחסת, בין היתר, להגדלת מספר הטיסות בקווים מישראל ואליה. איזי ג'ט הטיסה כ-82 אלף נוסעים - גידול של 20% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, והיא דורגה רביעית בהיקף פעילותה.

טורקיש איירליינס - שדורגה במקום השני - היא החברה הזרה החזקה בישראל גם לחודש אפריל עם תנועה של כ-97 אלף נוסעים. אירופלוט דורגה חמישית (68 אלף נוסעים), ואחריה פגסוס הטורקית - שתיהן, כמו גם טורקיש, מציעות טיסות קונקשן ליעדים שונים, ומכאן שמרבית הנוסעים דרכן ממשיכים ליעדים באירופה, בארה"ב או במזרח הרחוק.

בחודש אפריל ירדה ישראייר בהיקף תנועת הנוסעים אחרי חודשים בהם היא הציגה נתונים טובים יותר - החברה הטיסה 47 אלף נוסעים, ירידה של כ-27% ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה. ארקיע מצידה הציגה ירידה של 31%, כשאפריל 2018 הטיסה פחות מ-38 אלף נוסעים. במילים אחרות - החברות הזרות מתחזקות על חשבון החברות הישראליות.

היעד הראשון אליו טסו הנוסעים בחודש אפריל היא טורקיה (בעיקר כיעד ביניים), ואחריה ארה"ב, איטליה, גרמניה, צרפת ורוסיה. יעדים שרשמו גידול משמעותי הם פולין (זינוק של 75%) ובולגריה (עלייה של 55%). יעדים נוספים שרשמו גידול הם הודו (בין היתר בשל פתיחת הקו של אייר אינדיה), פורטוגל ואייזרבייג'ן, שגם אליה יש טיסות ישירות מישראל.