שיפור בהכנסות אינרום ברבעון למרות ההתמתנות בשוק הבנייה

הרווח הנקי הרבעוני של חברת מוצרי הבנייה טיפס ב-9% ל-31 מיליון שקל בסיכום רבעון ללא הוצאות מימון כמעט

חברת מוצרי הבנייה אינרום סיכמה הבוקר (ג') את הרבעון הראשון של השנה עם עלייה מתונה של 2% בהכנסותיה, שהגיעו ל-257 מיליון שקל, לצד טיפוס של 9% ברווח הנקי, שהגיע ל-31 מיליון שקל. השיפור בשורה התחתונה נתמך בסיכום רבעון ללא הוצאות מימון כמעט, בעקבות עסקאות מט"ח שביצעה החברה לצמצום סיכוני מטבע בתחום פעילות מוצרי הצבעים ומוצרי גמר לבנייה.

אינרום עוסקת בייצור, במכירה ובשיווק מוצרים לענף הבנייה והשיפוצים, התעשייה ועוד, ומלבד מוצרי הצבע שלה (נירלט) ומוצרי גמר לבנייה (כרמית), עוסקת גם בתחום פתרונות הבנייה (איטונג).

בסיכום רבעוני הציגה אינרום הוצאות מימון (נטו) של פחות מחצי מיליון שקל, לעומת קרוב ל-6 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2016, וזאת כאמור בגין עסקאות עתידיות במט"ח שהיא מבצעת באופן שוטף, ובהשפעת השינוי בשווי האירו והדולר ביחס לשוויים ברבעון הראשון של 2016.

במקביל לדוחות הודיעה אינרום על חלוקת דיבידנד של מלוא רווחיה הרבעוניים לבעלי המניות, הכוללים מלבד קרן פימי בראשות ישי דוידי שורה של גופים מוסדיים, ובהם אלטשולר שחם, כלל ביטוח, מגדל, פסגות, הראל ועוד.

הרווח הגולמי הרבעוני של אינרום נותר ללא שינוי, ברמה של 99 מיליון שקל, תוך שחיקת שיעורו מהמכירות, וגם שיעור הרווח התפעולי ירד, לאחר שהיקפו הצטמצם ב-5% ל-48 מיליון שקל. 

תוצאות אינרום
 תוצאות אינרום

באינרום מציינים כי השיפור בהכנסות נרשם "למרות ההתמתנות המורגשת בשוק הבנייה", ואת השחיקה ברווחיות מייחסת אינרום בעיקר לעלייה במחירי חומרי הגלם והאריזה בתחום מוצרי הצבעים, שקוזזה בחלקה בשיפור רווחי פעילות פתרונות הבנייה ומוצרי גמר לבנייה.

מפילוח פעילותה למגזרים עולה, כי ההכנסות הרבעוניות של מוצרי הצבעים, המהווים את הפעילות הגדולה ביותר שלה, נותרו ללא שינוי, ברמה של 111 מיליון שקל, אולם הרווח התפעולי מהן צנח ב-17% ל-18 מיליון שקל.

הרווח התפעולי בתחום פתרונות הבנייה השתפר ב-7% והגיע ל-14 מיליון שקל, על הכנסות שעלו ב-2% ל-83 מיליון שקל, והרווח התפעולי מפעילות מוצרי גמר לבנייה שמר על יציבות, ברמה של 15 מיליון שקל, אחרי שהכנסות פעילות זו עלו ב-3.5% ל-64 מיליון שקל.

מתחילת השנה נחלשה מניית אינרום  ב-9% והיא משקפת כעת לחברה שווי של 1.6 מיליארד שקל. בסוף 2017 המשיכה פימי בצמצום החזקותיה באינרום, עם מכירת 23% ממניותיה לגופים מוסדיים תמורת 405 מיליון שקל, ונותרה עם קצת יותר מ-10% מההון, בשווי נוכחי של כ-170 מיליון שקל.