Nanit הישראלית השלימה גיוס של 14 מיליון דולר

הגיוס בחברה, שמפתחת מוניטור מעקב שינה לתינוקות, הובל ע"י קרן JVP של אראל מרגלית

המצלמה של נניט מתמקדת בהתנהגות התינוק / צילום: Shutterstock
המצלמה של נניט מתמקדת בהתנהגות התינוק / צילום: Shutterstock

חברת Nanit הישראלית, המפתחת מוניטור מעקב שינה לתינוקות, הודיעה על השלמת סבב B, שבו גייסה 14 מיליון דולר. הגיוס הובל על ידי קרן JVP, שמשקיעה בחברה לראשונה, והשתתפו בו גם משקיעים קיימים בחברה - Upfront, RRE, Vulcan Capital ו-Vaal Investment Partners. היקף ההון הכללי שגייסה החברה עד כה מגיע ל-30 מיליון דולר. עם ההשקעה בחברה יצטרף מייסד ויו"ר JVP, אראל מרגלית, למועצת המנהלים של נניט, לצידם של וויל פורטאוס, שותף ב-RRE Ventures ומארק ססטר, שותף ב-Upfront Ventures.

בניגוד לחיישני שינה אחרים בשוק, המצלמה של נניט מתמקדת בהתנהגות התינוק. באמצעות טכנולוגיה של ראייה ממוחשבת ולמידת מכונה, היא מאפשרת גם לראות את התינוק מרחוק וגם לנתח את דפוסי השינה שלו ולהשפיע עליהם.

נניט הוקמה ב-2014 ע"י ד"ר אסף גלזר, תור עברי ואנדרו ברמן והיא פועלת בתל אביב ובניו יורק. גלזר, המשמש כמנכ"ל החברה, אמר כי ההתקן של נניט מספק להורים מידע רב ערך על התפתחות השינה של תינוקם. גלזר אומר כי הורה ממוצע מפסיד 44 ימים בשנה עם כל ילד חדש שנולד, ושלושה מכל עשרה הורים חווים הפרעות שינה מהותיות במהלך גידול הילד. לדבריו המערכת מסייעת להורים בדיוק בנקודה הזו: קבלת החלטות מושכלת לגבי שנת הילד שמתבטאת בסופו של דבר ביותר שעות שינה להורה ופחות הפסד ימי עבודה. לדבריו, 80% מהלקוחות לא מסתפקים ברכישת המצלמה בלבד אלא רוכשים את החבילה המלאה, הכוללת מידע על שנת התינוק וייעוץ לשיפור דפוסי השינה עם הצעות כמו מידת ההתערבות המתאימה, הרגלי טרום שינה והשוואת התנהגות התינוק לממוצע בני גילו בכל שלב.

לנניט יש פעילות מו"פ נרחבת בשיתוף פעולה עם מוסדות מחקר אקדמיים, בהם אוניברסיטאות שיקאגו, קורנל, בן גוריון והטכניון ועם בית החולים שיבא, בהם משמשת הטכנולוגיה למחקרים בתחום השינה. לדברי גלזר מדובר בחלק מהתחום המתפתח של "רפואה מוכוונת לקוח" בה הרופא מקבל מידע על סמך נתונים מצטברים ומתריע על בעיות, לפעמים לפני שהלקוח מודע להן. על הכוונת: הרחבת קו המוצרים לכאלה שמסייעים לשפר את השינה אצל מבוגרים.

לדברי החברה, הסכום שגויס ישמש להרחבת צוות הפיתוח של החברה, הכולל מהנדסים בתחום ראיית מחשב ולמידת מכונה, וכן להרחבת הייצור כדי למלא את הביקוש למוצר מצד קמעונאים מקומיים ובינלאומיים. החברה מתכוונת גם להרחיב את שווקי היעד של המכשיר הן בארה"ב והן בשווקים בינלאומיים נוספים, בהם קנדה ואירופה.

אראל מרגלית אמר: "נניט לוקחת את מדע השינה צעד אחד קדימה ומחוללת מהפיכה בתחום עם טכנולוגיית ראייה ממוחשבת ולמידת מכונה. בדיוק כפי שאנו יודעים כיצד לעקוב אחר התזונה והכושר הגופני שלנו, נניט מאפשרת לנטר את הרגלי השנה האישיים, ובראש ובראשונה את דפוסי השינה של תינוקות. המצלמה הביתית הייחודית של נניט עוקבת אחר דפוסי השינה, מנתחת אותם בזמן אמת ומעדכנת את ההורים על איכות השינה של ילדיהם, המשפיעה ישירות על התפתחותם הגופנית, הנפשית והרגשית". לדבריו JVP עוסקת מאז הקמתה באיתור חדשנות פורצת דרך, מונח המתאר במדויק את הטכנולוגיה של נניט.

המוניטור של נניט זכה בפרסים רבים מאז הושק ב-2016, והוא משולב במערך סיוע להורים עם תובנות לגבי שנת התינוקות, ניתוח התנהגותי, ייעוץ מומחים וצילומי וידיאו, המסכמים את ממצאי שנת הלילה. החברה בנתה שיתופי פעולה עם רשתות קמעונאיות בארה"ב, בהן אמזון ו-buybuy Baby.

"ראיית מחשב היא תחום המעניק לנו יכולת טובה יותר באופן משמעותי לנטר את בריאותם ורווחתם של בני אדם ולאתר מחלות בשלב מוקדם יותר מאשר באמצעות ראייה אנושית," אמר מארק ססטר, מנהל שותף ב-Upfront Ventures, המשקיעה הראשונה בנניט. "צוות המומחים הישראלים שהקימו את נניט, המחזיקים בתארי דוקטור, השיג התקדמות עצומה בתחום. אני בטוח שנמשיך ונקרא על החידושים שפיתחו עוד שנים רבות".