טמבור | בלעדי

שיבושים באספקת גבס לתעשייה: טמבור השביתה קו יצור

אתמול נאלצה החברה להפסיק את פעילות היצור של לוחות גבס במפעל שלה בעכו והמשך פעילות היצור של מוצרי גבס נוספים שנעשית במפעל של החברה בגשר- מוטל בספק

נמל חיפה / צילום: איל יצהר
נמל חיפה / צילום: איל יצהר

שיבושי עבודה בפעילות היצור של טמבור בעקבות עומס בנמל חיפה שמקשה על אספקת חומרי גלם: אתמול (ד') נאלצה החברה להפסיק את פעילות היצור של לוחות גבס במפעל שלה בעכו והמשך פעילות היצור של מוצרי גבס נוספים שנעשית במפעל של החברה בגשר- מוטל בספק.

מזה מספר ימים שהחברה מתקשה לקבל את הגבס שמגיע אליה מקפריסין באמצעות אניות מטען שעוגנות בנמל חיפה. במלאכת היצור של מוצרי הגבס מעורבים כ-100 עובדים ורבים מהם נותרו היום בלי מעש.

בעקבות המשבר והחשש כי הוא יוביל להשבתת קווי יצור נוספים של החברה, כמו גם של חברות נוספות במשק, התאחדות התעשיינים ויו"ר שדולת התעשייה בכנסת, ח"כ איילת נחמיאס ורבין התערבו ביומיים האחרונים בניסיון למצוא פתרון למצוקה.

היום (ה') אחר הצהריים התקבלה בטמבור הודעה מרגיעה מלשכת מנכ"ל נמל חיפה ולפיה אחת מאניות הגבס תובא לפריקה בטווח הזמן המידי. מדובר בכמות של גבס שאמורה להספיק לשלושה ימי פעילות. בטמבור ממתינים לשתי אניות נוספות- שפריקתן מתעכבת בשל העומס הרב בנמל חיפה.

בנמל חיפה הסבירו היום ל"גלובס" כי המצב החריג נוצר בעקבות תור תפעולי- והאניות נכנסות לפריקה בנמל על פי סדר מוסכם. בנמל הסבירו עוד כי במקום קיים עומס עבודה רב- וצוותים מטעמו פועלים למען מתן מענה.