הפרשות ח"פ שחקו ב-17% את רווחי הבנק הבינלאומי ברבעון

הבנק הפריש ברבעון הראשון 69 מיליון שקל למענק לעובדים ולהוצאות התייעלות בבנק אוצר החייל • הרווח הנקי הסתכם ב-137 מיליון שקל • הבינלאומי הודיע כי יחלק דיבידנד בגובה 60 מיליון שקל

סמדר ברבר צדיק / צילום: תמר מצפי
סמדר ברבר צדיק / צילום: תמר מצפי

הבנק הבינלאומי רושם ברבעון הראשון של השנה ירידה של כ-17% ברווחיו ל-137 מיליון שקל. הירידה נובעת משתי הוצאות חד-פעמיות בהיקף של 69 מיליון שקל לפני מס, הקשורות בהוצאות שכר והתייעלות. על רקע התוצאות יחלק הבינלאומי, שבשליטת צדיק בינו, דיבידנד של 60 מיליון שקל.

ההפרשה המרכזית בהיקף של 45 מיליון שקל היא מענק לעובדי הבנק, בעקבות פסיקה שהתקבלה לטובתם בבית הדין לעבודה. הנהלת הבנק, בראשות סמדר ברבר-צדיק אמנם הודיעה כי תערער על ההחלטה, אך בינתיים ביצעה את ההפרשה הנדרשת. עוד נציין כי בית הדין קבע בינתיים כי המענק ישולם למורשי החתימה והמנהלים, אולם הבנק ביצע הפרשה בגין תשלום המענק לכלל עובדי הבנק (תביעה דומה נוספת ישנה כיום גם מטעם ועד הפקידים).

מה שעוד העיב על התוצאות הוא הפרשה בגובה של 24 מיליון שקל בגין הוצאות התייעלות בבנק אוצר החייל. הבנק הבינלאומי צפוי לבצע מהלכי התייעלות משמעותיים בחברה הבת, שעשויים להגיע אף עד למיזוג מלא לתוך הבנק הבינלאומי. בעקבות כך, ועד עובדי אוצר החייל הכריז בשבוע שעבר על סכסוך עבודה.

שני האירועים הללו גרעו מהתשואה על ההון של הבנק 2.3%, כך שהתשואה עמדה על 7.2%. מנגד תרמו לטובה לרווחי הבנק 13 מיליון שקל רווח אחרי מס כתוצאה ממכירת בניין הבנק בשוויץ. רווח נוסף ממימוש נדל"ן יירשם ברבעון השני בהיקף של 37 מיליון שקל כתוצאה ממכירת משרדי מטה בנק אוצר החייל ברמת גן.

בפעילות הליבה, ממשיך הבנק הבינלאומי  לצמוח. תיק האשראי של הבנק גדל מתחילת השנה בקרוב ל-2% ל-81.9 מיליארד שקל. הרווח המימוני מפעילות שוטפת גדל ב-9.6% והסתכם ב-618 מיליון ששקל ברבעון הראשון.