עובד בניין נהרג בבני-ברק: הקורבן ה-18 מתחילת השנה

כלפי החברה שבאתרה אירעה התאונה הופנו בעבר פעולות אכיפה של מינהל הבטיחות • אתמול נהרג פועל בעת עבודות בניין בבסיס קציעות שבנגב

עובד באתר בנייה ללא ציוד מגן וכלים מאולתרים / צילום: איל יצהר
עובד באתר בנייה ללא ציוד מגן וכלים מאולתרים / צילום: איל יצהר

עוד תאונה קטלנית באתר בנייה. אחרי שאתמול עובד הבניין נאיף אבו קוידו, בן 46 מהכפר אל זרנוק שבנגב, נהרג בבסיס קציעות בדרום במהלך עבודות בינוי, הבוקר התרחשה עוד תאונה קטלנית באתר בנייה אחר, בעיר בני-ברק.

"בשעה 08:16 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב דן על פועל שנפל מגובה באתר בנייה ברחוב הרב שבזי בבני-ברק. פראמדיקים של מד"א קבעו את מותו של הפועל שנפל מגובה של כ-8 מטר", כך נמסר הבוקר ממגן דוד אדום. ההרוג הוא עיזבת סלמן, בן 34 מחירבת סלמן שברשות הפלסטינית.

על פי נתוני מינהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה, מדובר באתר בנייה ברחוב חיים שבזי 12 בבני-ברק. מפקח מינהל הבטיחות שהגיע למקום חבר לכוחות המשטרה והחל בבירור ראשוני של נסיבות המקרה. מפרטים ראשונים עולה כי מדובר בעובד פלסטיני מכפר הסמוך לקלקיליה שנפל אל מותו מאחת הקומות העליונות במבנה. "הקבלן המבצע הינו 'יש לי אור חברה לבניין בע"מ', אשר מוכר למפקחי המינהל ושכלפיו הופנו גם חלק ממבצעי האכיפה והפיקוח המשולבים שהוביל המינהל בשיתוף משטרת ישראל והפרקליטות בחודש פברואר האחרון בעיר בני-ברק", כך נמסר ממשרד העבודה והרווחה לאחר הבירור באתר.

עוד הוסיפו במשרד העבודה והרווחה כי "אנו שבים וקוראים למהנדס העיר בני-ברק, להיענות לקריאתו של מנכ"ל משרד העבודה והרווחה, ד"ר אביגדור קפלן, ולהפעיל סמכותו על אתרי בנייה כדי לצמצם את היקף הנפגעים בעירו". נזכיר כי כבר תקופה ארוכה שבמשרד העבודה והרווחה דורשים מהרשויות המקומיות לקחת חלק בפעילות הביקוח והבקרה על הבטיחות באתרי הבנייה. עם זאת, עמדת השלטון המקומי לא השתנתה עד כה וגורסת כי מדובר בתפקידו של משרד העבודה והרווחה ולפקחי הרשות המקומית אין סמכות לעסוק בכך.

מתחילת השנה נהרגו באתרי הבנייה 18 בני אדם, 17 עובדי בניין ועוברת אורח, נטע רוטמן, שנהרגה מחלק של מנוף מתנייע שנפל על רכבה בסמוך לאתר בנייה בכפר-סבא. במקביל, מתחילת השנה נפצעו באתרי הבנייה ברחבי הארץ כ-70 פועלים.