שיאומי משיקה את Mi 8: בינה מלאכותית ו-20 מגה פיקסל

מכשיר הדגל החדש של שיאומי מצויד במעבד 845 של קוואלקום • החברה חשפה גם את מערכת ההפעלה החדשה MIUI 10, שמאפשרת שימוש בפקודות קוליות בזמן נהיגה

מנכ"ל ומייסד שיאומי לי ג'ון
מנכ"ל ומייסד שיאומי לי ג'ון

שיאומי משיקה היום (ה') מכשיר דגל חדש, ה-Mi 8. המכשיר מצויד במעבד סנאפדרגון 845 של קוואלקום, מציג עיצוב עם מגרעת ותצוגת Full HD+ 2,248 x 1,080 AMOLED של 6.21 אינץ'.

במכשיר שתי מצלמות אחוריות של 12 מגה פיקסל ומצלמה קדמית של 20 מגה פיקסל. המצלמות מתוחזקות לדברי החברה בפונקציות בינה מלאכותית כדי לספק תמונות איכותיות יותר. בין היתר, המצלמה יודעת לזהות את הרקע המצולם כדי לספק איכות צילום גבוהה שתתאים לכל סביבה והיא מכילה גם פיצ'ר בשם 3D Beauty שלדברי החברה יבטיח תמונות טובות יותר. המצלמה הקדמית מאפשרת פתיחת נעילה באמצעות סריקת פנים, ולדברי החברה היא מסוגלת לזהות את בעל המכשיר גם בחושך, ללא צורך להאיר את פניו לפני.

החברה משיקה גם שני דגמים נוספים למכשיר, הראשון הוא מהדורה יוקרתית יותר של ה-MI 8 שנקראת גרסת ה-Explorer. מבחינה עיצובית, היא מגיעה עם גב שקוף מזכוכית שחושף את הרכיבים הפנימיים של המכשיר. בגרסה הזו נעשה שימוש בסורק פנים תלת-ממדי, ובקורא טביעת אצבע על המסך, בניגוד לגרסה הרגילה של המכשיר בה הקורא ממוקם בגב המכשיר. הדגם השני נקרא Mi 8 SE, שמביא גרסה זולה וקטנה יותר ופחות מתקדמת של מכשיר הדגל. יהיה בה מעבד סנאפדרגון 710 של קוואלקום ומסך OLED בגודל 5.88 אינץ'.

מכשיר ה-MI 8 יעלה כ-420 דולר, מהדורת ה-Explorer תעלה כ-575 דולר ואילו ה-SE כ-280 דולר. הדגמים יהיו זמינים בסין החל מתחילת יולי (מלבד גרסת ה-SE שעדיין לא הוכרז מתי תצא). עדיין לא ידוע מתי המכשירים יגיעו לשווקים נוספים.

שיאומי חשפה הבוקר גם מערכת הפעלה חדשה, MIUI 10. המערכת מאפשרת שימוש בפקודות קוליות בזמן נהיגה, עבור פעולות הכוללות ניווט, שליחת הודעות טקסט ועוד. בנוסף, מערכת ההפעלה מציעה אפשרויות מסך חדשות כמו סגירת אפליקציות באמצעות החלקה. המערכת החדשה תדע גם ללמוד באמצעות בינה מלאכותית את דפוסי השימוש של המשתמש ולצפות את הצעד הבא שלו. כך, היא תנהל את משאבי המערכת בהתאם ותספק למשתמש חוויה מהירה יותר, ללא זמן טעינה של אפליקציות.

ליי ג'ון, מייסד משותף של שיאומי, אמר בפתיחת אירוע ההשקה בעיר שנזן שבסין שהחברה ניצחה את סמסונג בשוק ההודי והפכה ליצרנית הסלולר מספר אחת במדינה. בשוק האירופאי הוא ציין שהחברה חוותה צמיחה של מעל 999%.